HELP! zijn jullie kindjes ook zo ontroostbaar tussen 19.00 uur en 23.00 uur??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn zoontje van 12 weken is in de avonduren (tussen 19.00 en 23.00) niet te troosten...Overdag is het een heel zoet mannetje, lekker eten, even knuffelen en dan in de box of wipstoeltje en dan weer lekker slpaen voor 2-3 uur..niets te klagen, maar zodra hij naar bed moet na de een na laatste fles dan breekt de hel los en is hij niet meer in slaap te krijgen..Heb al vanalles geprobeerd, een badje, bij mij liggen, nog even in de box, gewoon maar even laten huilen en dan om de 10 minuten naar boven maar niets werkt..Hebben jullie dit nou ook en wie heeft er misschien nog een goede tip!

Groetjes Inga

Hoi Inga!

bah, wat vervelend! Nee, ik heb dit zelf niet, maar ik snap hoe vervelend het kan zijn. Heeft hij dit al vanaf het begin?
Probeer eens een echt bedritueel, hoe klein ook. Ik doe altijd een nachtlampje in het stopcontact en daar laat ik Tijl (11 weken) naar kijken terwijl ik slaap kindje slaap zing. Heb bij mijn dochter (2,5j) ook al vroeg zo'n ritueel gedaan en dat helpt toch wel een beetje. Het ontbreken van een nachtlampje kunnen ze soms ook wat eng vinden, die complete duisternis.
Succes ermee!

Suus

hoi.

Het is zeker vervelend. Veel baby's hebben 's avonds huilmomenten om hun indrukken van overdag te kunnen verwerken. De één heeft een huiluurtje, maar sommige helaas soms de hele avond! Wij hebben dit ook gekend, maar dan in de eerste 4 weken van de kleine. Die is nu ook 12 weken en nu is het voorbij. We hebben hem wel ingebakerd. Heb je hier al eens aan gedacht? Dit hielp bij ons heel goed..
Als je dit niet wilt, zou misschien een knuffeltje o.i.d. met jouw geur bij de kleine in bed ook kunnen helpen, dan voelen ze zich niet zo alleen en afgezonderd en ruiken jou toch nog.

Heel veel succes, het is niet niks!!

hoi,

puck is ook vanaf  19.00 uur meestal onrustig.
ik houd haar meestal tegen mij aan, of ze ligt  in mijn armen lekker te soezelen.
als ze gaat jengelen en het houd na een tijdje  niet op, ga ik een stukje met haar door de kamer heen lopen en praat ik zachtjes tegen haar...meestal valt ze dan lekker in mijn armen in slaap en leg ik haar direct  lekker boven in haar eigen bedje. hoor meestal nog een paar kreetjes en dan is het kaarsje uit...

misschien kun je hier iets mee?

succes!

debby (mv puck 8-6-07)

he meiden,

dank je wel...he debby wat grappig mijn zoontje is ook geboren op 8 juni...wilde ik nog even vertellen!

groetjes Inga

hoi inga,

ik heb er zelf geen last van, want die kleine van mij slaapt van 7 tot 1 s'nachts en wordt dan pas weer wakker en geef ik hem de fles.
dan valt hij gelijk weer in slaap en wordt hij om 7 uur weer waker.

Hoi,
Ja hoor, hier is het niet anders..
Lieve zit ook graag bij 1 van ons tussen 7 en 11 s'avonds..
Na de laatste fles is het goed hoor, dan slaapt ze netjes in haar bedje, en ook de hele nacht door.
Overdag ook veel slapen, en tevreden..
Ik maak me er niet druk om, want ze groeien er vanzelf wel overheen, dat weet ik omdat de andere twee kids het ook deden..
Naar bed brengen heeft om die tijd geen zin, ze huilt dan hard, waardoor de oudste twee niet kunnen slapen..
Dus ze is dan gewoon beneden, slaapt op schoot, is wakker, of we spelen met haar.
De fles gewoon een uurtje eerder helpt ook, dan gaat ze nl wel slapen..
Weet dat het over gaat..en achja, ik vind het ook wel gezellig als ze bij ons is, overdag zien we haar ook zo weinig omdat ze veel slaapt.
Ze geven vanzelf aan dat het weer anders moet, en ze wel op tijd naar bed gaan..
Succes, groetjes Rina

Lotte heeft het ook heel erg gehad. Het is minder geworden (ze is nu 18 weken), maar nog steeds gaat ze 's avonds een stuk moeilijker slapen.

Ze is langer wakker na de voeding dan overdag en wil ook niet naar bed. Pas als het een beetje donker wordt en ze lekker veel slaap heeft gaat ze slapen. Gelukkig wordt het steeds eerder donker nu, maar toen ze begin Mei geboren werd was het erg lang licht.

Dit werkt bij haar ook zo met slapen. In het begin was ze om 5 uur wakker, omdat het dan al licht werd en tegenwoordig ligt dat tussen 8 en 9 uur. Wat dat betreft is de aankomende winter wel weer fijn.

Wij hebben haar vanaf haar 6e week ingebakerd en  toen ging het een stuk beter. Wij hebben het slaapzakje van tinynanny besteld (tinynanny punt nl), daar sliep ze heerlijk in. Nu slaapt ze al twee weken 'uitgebakerd'.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan