Help.. zindelijk met 21 mnd??

Hai allemaal.. Ik zit met het volgende probleem.. Mijn zoontje van 21 mnd geeft zelf aan wanneer hij moet poepen of plassen.. (niet altijd hoor) en doet dit doormiddel van bij de wc deur te gaan staan en dan vraag ik het; moet je plassen of poepen en dan zegt ie ja.. maar vaak is het te laat.. Maar hij weet donders goed  dat ''het'' daar thuis hoort.  Nou weet ik dat het nog erg vroeg is maar moet ik hier werk van maken? Hij is nog zo jong en ik wil het ook niet pushen.. Wat zijn jullie ervaringen? En wat is dan handiger? Een brilverkleiner of een potje? Help me alsjeblieft, ervaren moeders, wat moet ik hiermee?  

mvg Marianne
 
Hoi,

Ik zou het gewoon ongedwongen proberen. Kijk eens naar de tijden, zit er regelmaat in? Dan zou je kunnen proberen om hem 5 min eerder op de wc te zetten, zodat hij net niet te laat is.

Als hij op de wc wil, zou ik zeker voor de brilverkleiner gaan. Later worden ze vaak wat bang voor de wc, dus als je hem er nu al kan wennen, zeker doen.

Heeft hij nu nog een luier om, of laat je hem al zonder lopen? Anders zou ik dat zeker proberen, of in ieder geval een onderbroekje onder zijn luier, zodat hij het nog eerder leert herkennen. En verder vooral niet dwingen. En heel trots zijn, voor het proberen en zeker als het lukt!!!

Mijn ervaring is overigens wel dat ze als het zo vroeg al lukt vaak nog wel een terugval krijgen. Dat is volgens mij ook wel normaal.

liefs lin
 
Terug
Bovenaan