HELP zoontje heeft vakantieprikje gehad... en is er erg ziek van geworden... HELP

A

Anoniem

Guest
Zoals sommige van jullie wel weten ga ik binnnenkort met vakantie naar Turkije.. Vorige week heeft mijn zoon zijn vaccinatie voor Turkije gehad op  het consultatiebureau..
Daar hebben ze mij verteld dat hij misschien hangerig kan doen en dat hij koorts kan krijgen...Tussen de 5 en 10 dagen na zijn prikje...
En inderdaad.. HIj is de 7de dag na zijn vaccinatie ziek geworden.. het begon met minder willen eten... hij voelde een beetje warm aan  en daarna overgeven en koorts 39,9...Inmiddels is het de 10de dag.. Gelukkig gaat het al wat beter.. Vannacht heeft hij wel heel slecht geslapen alleen het eten en drinken gaat zo slecht... Hij heeft in totaal vandaag ongeveer 20cc gedronken... En verder heeft hij een danoontje, fruit en wat avondeten op...
Hoelang duurt dit nog... Ik dacht dat het binnen 1 dag over zou zijn...

Ik sta echt op instorten... tips

Het kan een week duren heb ik me laten vertellen. Dus het zal nu snel beter gaan als het al zowat een week duurt. Het belangrijkste is trouwens drinken, minder eten is niet zo erg.

groetjes Maris

Hij is trouwens bijna 11 maanden oud en hij heeft ook tegelijkertijd zijn 2 prikjes gehad die baby's met 11 maanden krijgen... en dan ook nog het vakantieprikje erbij...

Hij drinkt zo slecht.. Ik was het net zo zat.. Ik heb zijn hoofdje vastgepakt en ik heb wat water in zijn mondje gedaan...
Ik weet het echt niet meer hoor..

Je moet ook even in de gaten houden of je zoontje nog wel plast. En als je het niet vertrouwd moet je gewoon de huisartsenpost bellen of morgenochtend even de dokter bellen.
Wel om moe van te worden he... ziek kind is echt niet leuk...

Sterkte en een knuffel!

Hij plast nauwelijks.. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen... Hij ligt nu te slapen.. Ik ga morgen de huisarts bellen.. Ik vertrouwe het niet meer.. Mijn zoon is sowieso een slechte drinker maar  20cc over de hele dag  is echt abnormaal... Gister en eergister heeft hij ook slecht gedronken..

Hoi,

Ik heb geen ervaring met kindjes die ziek worden van de inentingen want Maaike reageerd er nauwelijks op. Ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Ik weet helaas wel hoe vervelend het is als je kleintje ziek is.

Ik weet niet of je zoontje/dochtertje (sorry weet het even niet meer) ook veel huilt. Als dat wel zo is kan je in de gaten houden of er nog traantjes komen. Komen deze gewoon dan is hij/zij nog niet aan het uitdrogen. Dit is de tip die ik heb gekregen toen Maaike een tijdje geleden in het ziekenhuis heeft gelegen voor uitdroging.
Mocht je twijfelen moet je zeker even de huisarts bellen. Je kunt beter een keer te veel bellen als een keer te weinig.

Groetjes en ontzettend veel sterkte
Inge

Terug
Bovenaan