Help! Zoontje wordt weken kletsnat wakker!

<p>Hallo allemaal,</p><p>Elke ochtend wordt mijn zoontje kletsnat wakker. Al zijn kleren en ook zijn slaapzak zitten dan helemaal onder. En vaak ook zelfs onder de grote boodschap!! Dacht eerst dat het aan de kruidvat luiers lag, gezien die vernieuwd zijn. Echter, ik heb nu al 3 verschillende merken geprobeerd (lidl, aldi en van carrefour belgie), maar zonder resultaat. Hebben jullie dit ook eens meegemaakt? En hebben jullie tips voor mij? </p>
 
Is zijn ontlasting ook dun? Want bij een dikke drol (ff grof gezegd?) zou hij toch onmogelijk kunnen doorlekken? Dus ligt het aan de ontlasting of is het ook met alleen urine? En plast hij heel veel of is het ook bij een klein plasje? Drinkt hij nog heel veel voordat hij gaat slapen, of s nachts? Dat misschien niet meer doen...
En als je kindje poept, doet hij dat niet om 3:00 s nachts lijkt me, maar op het moment dat hij wakker wordt... dus gelijk uit bed halen en verschonen zodra je hem s ochtends hoort! 
Kruidvat verkoopt overigens de oude luiers ook nog. Ze hebben nu 2 varianten. Ik vind de nieuwe ook niet fijn, mij  dochter lekt daar ook in door dus ik koop de oude gewoon (droog&vertrouwd ofzo heten ze) 
De Zwitsal luiers vind ik ook fijn voor de nacht. Mijn dochter heeft ook een periode gehad dat ze doorlekte s nachts (alleen van urine) en de Zwitsal luiers hielpen hier goed voor de nacht.
 
 
Is zijn ontlasting ook dun? Want bij een dikke drol (ff grof gezegd?) zou hij toch onmogelijk kunnen doorlekken? Dus ligt het aan de ontlasting of is het ook met alleen urine? En plast hij heel veel of is het ook bij een klein plasje? Drinkt hij nog heel veel voordat hij gaat slapen, of s nachts? Dat misschien niet meer doen...
En als je kindje poept, doet hij dat niet om 3:00 s nachts lijkt me, maar op het moment dat hij wakker wordt... dus gelijk uit bed halen en verschonen zodra je hem s ochtends hoort! 
Kruidvat verkoopt overigens de oude luiers ook nog. Ze hebben nu 2 varianten. Ik vind de nieuwe ook niet fijn, mij  dochter lekt daar ook in door dus ik koop de oude gewoon (droog&vertrouwd ofzo heten ze) 
De Zwitsal luiers vind ik ook fijn voor de nacht. Mijn dochter heeft ook een periode gehad dat ze doorlekte s nachts (alleen van urine) en de Zwitsal luiers hielpen hier goed voor de nacht.
 
 
Geef je hem savonds nog drinken of een fles? Ik merk hier dat als m'n dochtertje savonds na het eten nog wat drinkt, ze sochtends nat wakker wordt. Je zou anders nog z'n luier kunnen verschonen als je zelf naar bed gaat. Misschien helpt het. 
 
@CvB zijn ontlasting is momenteel idd dun ivm doorkomende hoektandjes. En ik verschoon hem direct als die wakker wordt maar dan is het helaas al raak. Maar ook de plas lekt dus gewoon door. War betreft drinken hij krijgt wel melk inderdaad voor het slapen gaan. Misschien dat dan even proberen.
Ik had ook door dat ze nog de oude luiers van kruidvat verkochtten maar ook die lekt. Echt heel vreemd, want kruidvat werkte altijd zo goed voor ons zoontje.
Denk dat ik dan toch maar pampers moet gaan proberen. Een maatje groter is ook een goede tip! Hoop dat t gaat werken! Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!
 
Van de pampers heb je ook tussen maten zoals 4+ en 5+ die zijn qua maat gewoon het nummer maar hebben net wat meer opvang vermogen. Zodat je niet direct een maatje groter hoeft
 
Wij hadden precies hetzelfde probleem. Bij ons hielp een combinatie van verschillende dingen. 
In de nacht krijgt ons zoontje nu luierbroekjes aan van de pampers, een maat groter dan de luiers van overdag. Bij de broekjes loopt het stuk wat opvangt iets verder door naar boven aan de voorkant. Bij buikslapers schijnt dat te helpen. Daarnaast hebben we grotere rompers gekocht. Doordat er minder druk op de luier staat door een strakke romper, kan de luier meer uitzetten. 
Wij zijn van iedere dag alles nat naar eens in de drie weken gegaan! 
Hopelijk werken de tips ook bij jou. Succes! 
 
Terug
Bovenaan