Help! Zoveel harde buik in de nacht (29+5)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben momenteel 29w+5d zwanger en had sinds week 17 al last van de harde buiken. Het werd steeds meer en de kracht van de harde buiken werden ook steeds krachtiger. Mijn baarmoederhals werd om de 2 weken gemeten en het is van 4,6(week 20) naar 3,6 gegaan(29weken) . Gynaecoloog vindt 3,6 nog goed dus er wordt geen actie genomen. Alleen heb ik sinds 2 dagen geleden zoveel last van de harde buiken, vooral wanneer ik slaap. Ik werd gisterennacht om een uur wakker door de harde buik en ik moest zo nodig plassen, elk keer dus maar klein beetje plas. Het duurde heel de nacht en overdag heb ik nu ook harde buik( vaak wanneer ik loop, beweeg) </p><p>paar toevoegingen: </p><p>ik doe niks thuis vanwege teveel harde buiken.</p><p>urine is heel veel keer gecheckt en die is schoon.</p><p>gevoel die ik krijg bij harde buik: benauwd en dwingende plas gevoel.</p><p>Ben paar dagen geleden pas bij gyn geweest en die zegt dat ik aan de bel moet trekken wanneer de harde buiken om de 5 minuten komen, dus het heeft nu niet zoveel zin om weer te gaan bellen.</p><p>mijn vraag aan jullie: herkent iemand dit? Kan het tot vroeggeboorte leiden? Alvast bedankt </p>

Hoi,
De harde buiken herken ik wel, die heb ik ook echt super veel gehad.
Ook terwijl ik niks deed. Het gevoel wat ik kreeg was ook benauwd en het trok van onder naar boven en daarna was het weer weg.

Hoe het met de baarmoedermond zat geen idee. Harde buiken horen er natuurlijk wel bij maar als je ze de hele dag door hebt dan lijkt me dit niet oke.
Niet dat je perse een vroeggeboorte opwekt maar ook voor jezelf. Ik weet hoe pijnlijk ze kunnen zijn en je kan zo echt niet goed functioneren.

Heb je al eens aan een CTG gehangen om te kijken wat de baby doet wanneer je de harde buiken hebt?
Hoeveel heb je er in 1 uur?

Heb je ook steken 'daaronder' als je zo'n harde buik hebt? Want het zouden eventueel ook nu indalingsweeën kunnen zijn. Is het je eerste kindje? Want dan is het best aannemelijk dat hij/zij al aan het zakken is, was bij mijn eerste ook al rond die termijn! Wel heel vervelend zeg, dat je nu al zo veel last hebt!

[quote quote=10228518]Hoi, De harde buiken herken ik wel, die heb ik ook echt super veel gehad.Ook terwijl ik niks deed. Het gevoel wat ik kreeg was ook benauwd en het trok van onder naar boven en daarna was het weer weg. Hoe het met de baarmoedermond zat geen idee. Harde buiken horen er natuurlijk wel bij maar als je ze de hele dag door hebt dan lijkt me dit niet oke.Niet dat je perse een vroeggeboorte opwekt maar ook voor jezelf. Ik weet hoe pijnlijk ze kunnen zijn en je kan zo echt niet goed functioneren. Heb je al eens aan een CTG gehangen om te kijken wat de baby doet wanneer je de harde buiken hebt?Hoeveel heb je er in 1 uur?[/quote]
Heb afgelopen donderdag wel half uur aan de CTG geleggen omdat die dag veel harde buiken had. Maar toen ik in het ziekenhuis was(avond rond 10uur) Wase buik weer rustiger dus hart filmpje van baby was goed en er was ook geen harde buik te zien aan de CTG. Wel jammer, had wel gewild dan kan ik inderdaad kijken of baby dan nog goed doet. Laatste 2 dagen heb ik ze vooral in de snachts en overdag is wel beetje zelfde gebleven zoals wat ik altijd al had. (Ook veel maar dat ben ik opzich al gewend, maak me meer zorgen over die harde buiken die ik kreeg afgelopen 2 nachten en ik weet niet of ze wat doen met mijn baarmoederhals) 

[quote quote=10228522]Heb je ook steken ‘daaronder’ als je zo’n harde buik hebt? Want het zouden eventueel ook nu indalingsweeën kunnen zijn. Is het je eerste kindje? Want dan is het best aannemelijk dat hij/zij al aan het zakken is, was bij mijn eerste ook al rond die termijn! Wel heel vervelend zeg, dat je nu al zo veel last hebt![/quote]
Steken heb ik wel af en toe maar niet altijd wanneer ik harde buik heb. 

Terug
Bovenaan