HELP: zwanger en vastezette rugwervels, wie o wie heeft er ook ervaring mee!!!

A

Anoniem

Guest
help,
Ik ben ruim 16 weken zwanger en in 1999 zijn mijn rugwervels L5-S1 vastgezet.
Wie heeft hier ook ervaring mee.
Toen is mijn gezegd mocht je ooit zwanger worden zal het keizersnede worden, nu vind ik dat niet erg als ik ons kindje maar kan verzorgen.
Maar ik zou het zo fijn vinden om het met iemand te delen die dit ook heeft/meemaakt.
Ik heb nu al fysiotherapie voor mijn rug, vanwege klachten rug/bekken.

Groetjes Corina

Hoi Co Cien,

Bij mij zijn mijn wervels ook vastgezet (Ik geloof l4-s1). Ik heb al een dochter van 2 jaar. En ik moet zeggen... ik voelde me top tijdens de zwnagerschap. dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat alle gewrichten wat soepeler zijn. Moet ik ook wel vermelden dat ik na de operatie ook heel erg goed ben opgeknapt, zolang ik maar niet teveel sjouw.

Ik ben nu 28 weken zwanger en het gaat eigenlijk heel erg goed. Ik moet niet teveel meer tillen enz
vorige keer ben ik via de natuurlijke manier bevallen. Ik ben nog speciaal naar een gyn geweest om het na te vragen, maar die zei dat je eigenlijk niet zoveel   druk op je rug zet, vandaar... Het enige nadeel bij mij was: dat ze geen ruggeprik meer kunnen zetten. Ik heb als pijnbestrijding een spuit in mijn been gehad en dat werkte ook prima. Ik zou het alleen heel erg vinden als er een keizersnede gedaan moet worden. Want dan zal ik onder volledige narcose moeten...en  dus ons kindje niet geboren zien worden.  Dus ik hoop deze keer weer op een normale bevalling.

Gaat het nu wel goed met je rug?
Blijf het rustig aan doen, dan komt het wel goed. En op tijd je rug wat rust gunnen.

Groetjes,
nr2

Hoi Nr2,
poee wat fijn om eens met iemand te praten die ook in deze situatie zit. Mijn wervels L5-S1 staan vast met botweefsel, via de buik vastgezet.
Ik ben toen in 1999 goed opgeknapt, kan en doe alles behalve hardlopen en zwaar tillen alles met mate.   Op het moment gaat het redelijk ben gewoon aan het werk (doktersassistente), krijg fysiotherapie ben wel moeten stoppen met body five en BBB, ben nu aan het zwemmen.

Ik vind het zo spannend het is onze 1e en zie er best tegenop hoe het verder zal verlopen. Probeer rust en inspanning goed te verdelen. Ik ben wel bij gyn, en die heeft het bij de orthopeden voorgelegd. Ik moet 120208 voor de 20 weken echo en hoop dan wat meer te weten. Ik heb op advies van de fysio zo een hoefijzer kussen voor in bed gekocht ivm goed houding, lag al met gewoon kussen maar werd dan regelmatig wakker.
Als je nog tips hebt, ook straks al ik verder kom in zwangerschap vertel ze alles is welkom.

Groetjes Corina,

Terug
Bovenaan