Help! Zwangerschapstest! Onduidelijk

<p>beste mensen, </p><p>Ik heb gisterennacht (4u snachts) een zwangerschapstest van de Kruidvat gedaan omdat ik al 6 dagen overtijd was. Hierop kwam een heeeeel licht streepje. Ik kon het bijna niet zien. Nu hij is opgedroogd kan ik het wel makkelijk zien. Ik heb in de middag en vannacht om 2 uur er nog een van de Action gedaan, een early test, maar die zijn beide negatief. Vanmorgen om 8.50 nog een gedaan van De Kruidvat (de zelfde als eerst) en deze is ook negatief... ik heb geen symptomen, maar ik ben vandaag al 7 dagen overtijd! Bij de dokter kan ik pas over 2 weken! Terecht... </p><p>Heeft iemand raad voor mij??? </p><p> </p>
 
Wat vervelend zeg, wel overtijd, geen duidelijkheid met testen. 

Ik zou niet voor de digitale test gaan van CB, die is juist minder gevoelig dan veel andere tests en geeft in zo'n geval dus zelden uitsluitsel. Wat eventueel meer duidelijkheid kan geven is je bloed laten onderzoeken op zwangerschapshormoon, maar daarvoor moet je naar de dokter en zo te horen nog even geduld hebben.

Werd je hiervoor wel regelmatig ongesteld? Ben je misschien kort geleden gestopt met hormonale anticonceptie of heb je recent een vaccinatie gehad? Er zijn tal van redenen dat je cyclus ineens anders kan zijn dan je gewend was. Heb je met ovulatietesten of een andere methode wel je ovulatie vastgesteld zodat je zeker weet dat je overtijd bent?

Verder zou ik sowieso adviseren om telkens 1 type test te doen (om onduidelijkheid door verschillende gevoeligheid van de testen te minimaliseren), en telkens alleen op het moment dat je urine het donkerst is/je het langst niet geplast en gedronken hebt voor die tijd (meestal is dit de eerste ochtendurine). Gedurende de dag kan de concentratie van je urine flink schommelen, waardoor je op het ene moment net wel en het andere moment net niet positief zou kunnen testen in het prille begin van een evt zwangerschap. Mocht je test negatief zijn of zeer vaag, dan zou ik proberen tenminste 2 dagen te wachten voor je opnieuw test, hcg zou zich (bij een gezonde zwangerschap) in het prille begin elke 2-3 dagen moeten verdubbelen, en hoe langer je geduld hebt met opnieuw testen, hoe groter de kans dat het bij een volgende test wel duidelijk is, of (liever niet natuurlijk) je duidelijkheid hebt in de vorm van tussentijds ongesteld geworden zijn.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid. 
 
Terug
Bovenaan