Help! Zwangerschapstest!

<p>Dag lieve mensen, </p><p>Ik weet niet zo goed wat aanvangen... als laatste oplossing probeer ik hier wat antwoorden te kijken. </p><p>Gisteren deed ik een zwangerschapstest van de Kruidvat want ik ben al 1 week overtijd. (Rond 4 u snachts) en ja hoor.. een heeeeeel licht streepje. Ik kon hem bijna niet zien, alleen als ik er met mijn zaklamp op scheen. Daarna heb ik een early test gekocht van de action. Gisteren middag nog een gedaan en nu vannacht weer een. Beide zijn deze negatief. Dokter heeft pas over 2 weken tijd. Kunnen julie mij helpen en misschien meer duidelijkheid geven? Ooit ervaring gehad met een valse negatieve?</p>

Heel eerlijk gezegd denk ik dat de eerste test niet echt positief is geweest. Als je het streepje echt alleen zag met een zaklamp is het wel heeel licht. De kans op een vals positieve test (zonder andere reden) is zo ontzettend klein dat je er van uit kunt gaan dat 2x een negatieve test wel echt negatief is. Kun je de assistente niet uitleggen wat er aan de hand is en vragen om alvast bloed te laten prikken? Daar hoef je niet perse voor langs de arts. Of je moet nog even geduld hebben en over een paar dagen nog een x testen. Succes!

Als je een week na je NOD op een test met ochtendurine een zaklamp moet schijnen om 'm te zien..  geen goed nieuws meid. Helaas denk ik dat het om een tuur/indroogstreepje ging, of mischien wel een heel vroege miskraam (biochemische zwangerschap). Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent.

Terug
Bovenaan