Help zwangerschapsuiker!Wat mag ik eten?

Ik vraag het maar aan jullie aangezien jullie al bevallen zijn en ik hier de grootste kans opa ntwoorden heb.

Vorige week heb ik gehoord dat ik zwangerschapsuiker heb en moet uitkijken wat ik eet.

Nu heb ik een lijstje met wat het best is.Geen zoet beleg enzo.Kan ik beter light gaan gebruiken?Zoals halvajam enzo?En wat zijn magere vleessoorten?Tartaar en kipfilet weet ik maar verder?Broodbeleg?Alleen kipfilet is natuurlijk ook niet goed.

Wie kan me dit vertellen?

Hoi,

Ik kan je hierin niet adviseren, heb er zelf gelukkig geen last van gehad. Ook niet iemand in mijn omgeving.

Bel anders naar je verloskundige hierover, die moet je toch ook antwoord kunnen geven. Of anders een diëtiste, als je hier verder geen antwoorden krijgt.

Let in ieder geval op met light producten. Hier zit vaak aspartaam in en dat kan schadelijk zijn voor het ongeboren kindje bij overmatig gebruik. Je mag het dus wel gebruiken, maar met mate.

Groetjes,
mv Tijs

ik had bij mijn tweede zwangerschap ook last van zwangerschapsdiabetes.
Probeer zo veel mogelijk regelmatig te eten.
Op zich mag je best wel eens snoepen, je krijgt daarvan even een hoge piek in je suiker, maar het daalt ook weer snel (moet niet tevaak natuurlijk)
Je moet vooral letten op de langwerkende koolhydraten.
Die zitten in brood, aardappelen, rijst en pasta, neem daar niet teveel van ineens, wil je bijvoorbeeld 5 boterhammen eten op een dag, verdeel ze dan goed over de dag en neem er niet ineens 3 of 4. (2 per maaltijd is genoeg aan koolhydraten)
Groente en fruit bevat relatief weinig koolhydraten en mag je dus best tussendoor eten.
Dingen als vlees en kaas enzo mag je naar hartelust eten, je hoeft er niet te magere varianten van te eten want het bevat geen koolhydraten, je mag dus best als je 's avonds trek hebt in iets, een stuk kaas of worst nemen, is beter (voor je suiker) dan bijvoorbeeld een zoutje of chips (die bevatten wel koolhydraten en daar stijgt je suiker weer van)
Wat mij ook opviel is als ik bijv een krentebol of roggebrood at, steeg mijn suiker ook erg, ik vroeg dat aan de dietiste en die zei dat die dingen ook erg veel koolhydraten bevatten, let daar dus ook op.
Het gaat dus niet zozeer om het feit dat je suikerloos moet eten, maar let op die langwerkende koolhydraten, als je langdurig een hoog suiker in je bloed hebt, zal je baby erg groot worden en dat is dus niet de bedoeling.
Sterkte ik hoop dat je al snel bent uitgerekend, het is te doen hoor en je doet het voor een goed doel zal ik maar zeggen.
straks een gezonde baby in je handen. groetjes Martine

Bedankt voor de reacties.Ik heb nog 1 vraag.Had jij ook last van vlekjes voor je ogen?Ik word er gek van het lijken ook wel lichtflitsen.Weet jij ook lekkere dingen op brood wat verantwoord is?

Hallo heb ook zw.schapdiabetes gehad. Ontbijt met volkoren crackers met bv light jam. En drink een glas multivitaminen drink of sinaasappelsap. Neem geen melk bij het eten, anders is je ijzer zo weer weg. Maar tussendoor. Drink voor de rest alleen water dat is beter en gezonder dan light producten. Eet veel fruit. Gebruik goeie appel/peren stroop voor op brood of roggebrood. Pindakaas mag je ook rustig eten.

Hield mij goed aan mijn dieet maar op het laatst was het wel zwaar voor mij. Elke gekookte aardappelen met groente en kip of geen vlees. Moest bloedprikken dus zo wist ik ook precies wat wel en niet kon.
Twee weken voor de bevalling in t' ziekenhuis gelegen met een hoge bloeddruk. Heerlijk als je dan niet meer hoeft na te denken over je eten, omdat hun dat doen!!!

Eet je suikerloze toetje niet meteen na het eten maar wacht daar even mee.
Niet te veel tegelijk eten maar verdeel het. En bij de thee ontbijtkoek!! Ook weer volkoren.

Hopelijk heb je hier wat aan..
Suc6
Groetjes Natasja en Desmond(5mnd)

Sorry, lees mijn stukje nog na. Maar de roggebrood was tijdens mijn kraamtijd. Ppfff, moet er effe weer inkomen. Volgende zw. gelijk op dieet. Mijn zoon was bij de geboorte ruim 8pond. Dat mag niet weer gebeuren. Was 4dagen overtijd toen ze de vliezen hebben laten breken en ingeleid. Heb alles mee gemaakt en zelfs nog een uur geperst maar het mocht niet baten. Het is uitgelopen op een keizersnee.
Was ook mega dik. Door het dieet toch maar 10kilo aangekomen. Het zat gelukkig alleen in en op mijn buik!!!!

Laat je nog wat van je lezen, hoe het gaat!!

Bedankt voor jullie tips en alle tips zijn welkom.
Ik heb een boekje van het zh waarin staat geen appelstroop,ontbijtkoek enzo.Ik vind dat je heel weinig info kunt vinden overal.Waar hebben jullie de info vanddan gehaald?

Terug
Bovenaan