Help!

Hallo
Ik heb een baby van 6 weken en voel me zo slecht.

Ik heb hem alleen maar vast of doe voeden of hij slaapt. Ik weet niet goed hoe ik de tijd met hem door moet brengen. Wat doen jullie op een dag met de kleine hebben jullie een schema of?

Het valt me echt zwaar en voel me echt een slechte moeder ?

Je bent GEEN slechte moeder. Zo'n kleintje heeft weinig anders nodig dan drinken, slaap en een schone luier. 
Heb jij behoefte aan wat meer ritme? Je kan dagelijks wandelen, een babymassage geven (of daar een cursus in volgen), babyzwemmen, een boekje voorlezen of lekker samen douchen. 
Je baby heeft er geen last van als je maar liefde en voeding geeft! Maak je geen zorgen. Je kan op het consultatiebureau kijken of er leuke cursussen zijn of je kan tips vragen voor een ritme! Gewoon bellen als je wil

Ik had voor mijn man het boek de leukste spelletjes voor baby en pappa gekocht. Hij wist ook niet zo goed wat te doen.

Hoi,
Zoals iemand al zegt: een baby heeft nog niet zoveel meer nodig. Als er tijd is tussen voeden en slapen dan kun je misschien: op de bank zitten en liedjes zingen. Tegen je baby praten, geluidjes maken en gezichten trekken. Lekker in bad doen. Lekker insmeren met lotion of masseren. Wandelen. Gewoon lekker vasthouden en knuffelen. Rustige muziek opzetten en samen luisteren terwijl je je kindje vasthoudt en wiegt. Op buikje leggen en aandacht trekken met rammelaar of knisperding zodat hij/zij hoofdje gaat optillen. 
Wat sommige kindjes fijn vinden: in een draagdoek of draagzak bij jou hangen terwijl jij gewoon doet wat je moet doen (boodschapje, stofzuigen, kletsen met een vriendin).
Sterkte. Ik vond het zelf vreselijk wennen zon kleintje.Duurde bij mij echt een paar maanden voordat ik mijn draai een beetje gevonden had! Gaat je vast lukken.

Zeker geen slechte moeder hoor! Maar het gevoel is wel heel normaal.... zoon kleintje doet nou eenmaal weinig! Dus flink knuffelen... uitgebreide bad rituelen (badje... afdrogen en lekker masseren... ook goed voor de doorbloeding en spijsvertering van je kindje!) 
voorlezen kan nu ook al (en dat kan gewoon een tijdschrift zijn of je eigen leesboek... momenteel gaat het meer om je stemgeluid dan om de woordenschat)
succes en niet twijfelen hoor ? het komt helemaal goed!

Terug
Bovenaan