help

Hallo allemaal!!
Ik heb een vraag... Als je een vaginale schimmelinfectie heb kan dat risico's hebben voor een eventuele zwangerschap?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes mij

Hoi Anoniem, mij is verteld dat het niks uitmaakt als je een vaginale schimmelinfectie hebt. MAAR ik ben na 17 maanden proberen en 3,5 jaar last van schimmelinfectie nog steeds niet zwanger. maar de ha en de gyn beweren allebei stellig dat dat er niks mee te maken heeft. Wel heb ik daardoor waarschijnlijk een te gespannen bekkenbodem waarvoor ik nu bij de fysio loop. (misschien dat je dat kunt laten checken bij de GYN ??? (als je er al langer last van hebt) en heel veel drinken !!!! minstens 2 liter per dag !
ik dronk maar 3 a 4 glazen per dag en daardoor was mijn urine veel te geconcentreerd en omdat mijn bekkenbodem te gespannen was (geen rek/ dus uiterst gevoellig voor infecties) kwam mijn schimmelinfectie steeds weer iedere maand terug. Een heel goed middel voor schimmelinfectie's is DIFLUCAN (1x per maand) en ik zou ook om HYDROMICONOZOL vragen dit is een creme tegen zowel de jeuk als tegen de buitenkantschimmel. Gewoon heel vervelend ! Zodra je ook maar weet dat je zwanger bent mag je geen medicijnen hiertegen meer innemen alleen nog in overleg met de ha.
Succes ermee ! liefs Abby

Hallo Anoniem, momenteel heb ik ook te kampen met een schimmelinfectie, ik probeer ook zwanger te raken, twee weken terug heb ik een miskraam gehad, na een jaar proberen om zwanger te raken. Ik heb ook mijn vraagtekens bij de schimmelinfectie en zwanger worden, mij wordt ook verteld dat dit geen kwaad kan.
Ik begrijp je bezorgdheid, ik loop hier ook mee.
Succes!

Angelique

Hoi Hoi!

Eigenlijk hoor ik hier niet, maar ik kijk wel nog graag mee...

Ik ben nu in verwachting (heeft me anderhalf jaar geduurd) en heb nu alweer voor de 2e keer een schimmelinfectie. Voor de baby kan het geen kwaad, maar voor jou is het lastig. In mijn wil-zwanger-worden periode heb ik ook een paar keer last van een schimmelinfectie gehad en daarvoor heb ik een tablet gekregen, nu gebruik ik andere (heb momenteel dus die infectie) die ik kan gebruiken tijdens de zwangerschap.

Ook mijn huisarts zei dat de infectie geen kwaad kan voor de baby en ook zeker geen miskraam kan veroorzaken, het enige dat kan gebeuren is als je er last van hebt tijdens de laatste weken (of zelfs de bavalling), dan kan de baby spruw krijgen.

Meiden, succes ermee!!!

Liefs Mariska 2

Tip voor deze dames!

Ik heb een jaar lang vaginale schimmelinfecties gehad. Ben door mijn huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog en na verschillende onderzoeken konden ze niets vinden. Nou gaf hij mij het advies om ontzettend veel yoghurt te eten. Schimmels houden niet van een zuur mileu. Dus 'smorgens bij het ontbijt, bij de lunch, tussendoor en bij het avondeten yoghurt. De yoghurt kwam mijn neusgaten uit. Maar het is wel over gegaan zelfs zonder medicament. Als ik nu een schimmel voel aankomen ga ik gewoon weer op yoghurt dieet. En het help! Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben.

NB sommigen doen een yohurt tampon, niet doen dus. Krijg je juist schimmel van!

Terug
Bovenaan