Waar ik vooral vertelt van sta, na mijn bevalling is dat het gewoon echt niet hoeft te gaan zoals beschreven en vertelt wordt.
Er wordt maar vanuit gegaan dat je weeen starten en je het na een tijdje kunt gaan timen. Dit is dus niet het geval geweest bij mij.
Ik werd 02:15 uur wakker en moest nodig plassen. Plots had ik om 02:30 uur persweeen. Ja, persweeen. Om 02:45 uur was mijn zoontje op de wereld.
Het is mijn eerste kind en zag dit echt niet aankomen. Wanneer je advies krijgt of zelf op het internet gaat lezen hoe een bevalling start, krijg je nou eenmaal niet te horen dat je ook plots persweeen kunt hebben hah.
Het beeld van voorweeen/timeweeen enz enz wordt zo in je hoofd gestopt dat je niet klaar bent voor zulke onverwachte situaties. Wanneer je op internet zoekt naar: hoe start een bevalling? Krijg je te lezen dat je weeen gaat timen enz. Zwangeren krijgen een beeld dat dus niet altijd hoeft te kloppen.
Ik zou wel meer gelezen willen hebben over onverwachte situaties rondom je bevalling en wat te doen op dat soort momenten.