Help

<p>Hoi voor de gene die het leest.</p><p>Ik ben 25 jaar oud en sinds januari van de pil af. Nu afgelopen week zou ik ongesteld moeten worden. Drie dagen nadat ik ongesteld zou moeten zijn, nog niks. Dus vanmorgen een test gedaan. En hij is positief.</p><p>Maar ik weet niet wat ik nu moet doen..... Help! Moet ik de huisarts al bellen? Ik ben een roker ( ik wil graag stoppen, maar lukt moeilijk) en het enige wat ik wil is roken nu. Iemand tips om hier mee om te gaan?</p><p>Groetjes,</p><p>K </p><p> </p><p> </p>

Hoi!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Het is bijna 8 uur, dus dan kin je idd je huisarts bellen. Sowieso is dat de stap als je zwanger bent en als je wilt stoppen met roken. Succes!
Liefs, Maaike

Je hoeft nog niet meteen iets hoor (anders dan stoppen met roken! Denk aan de ontwikkeling van je baby!), maar je kan de verloskundige bellen, die je dan gaat vragen naar je laatste menstruatie en cyclus om een eerste echo in te plannen. Huisarts heb ik nooit gebeld, die heeft hierin geen taak. Google voor een verloskundigenpraktijk in je buurt. Succes met stoppen, ik hoop dat zwanger zijn genoeg motivatie is!

Hoi!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je kan al bellen hoor, ik heb zelf alleen de verloskundige gebeld ;).
Ik was ook een roker, inmiddels al een paar maanden gestopt. 1 dag na de positieve test heb ik voor het laatst een pakje sigaretten gekocht (met een plaatje van een baby erop, zodat ik me elke keer heel schuldig voelde!). 
Je zou het bij je huisarts kunnen aangeven, of zelf proberen. Ik had allemaal 'stoppen met roken' appjes gedownload en dat hielp mij wel! En onthoud, het zijn alleen de eerste dagen die moeilijk zijn! Het wordt écht beter. Er zijn je zoveel mensen voorgegaan die ook vanwege een zwangerschap gestopt zijn, het gaat jou ook lukken!!

Ik snap je helemaal! Ik ben nu zelf 6 weken zwanger en heb ook echt heel erg veel moeite om te stoppen. ? Ik ben al wel een stuk geminderd, maar stoppen lukt me echt nog niet, ook niet met die apps. 

Gefeliciteerd! Ik was ook een roker en had ontzettend veel moeite met stoppen. Bedenk je dat je baby niet alleen minder goed groeit, maar er ook écht last van hebt als jij een sigaret rookt. De kleine krijgt dan te weinig zuurstrof en zit dan echt even in de stress. Ik ben nou 28 weken zwanger en heb nu een maand geen sigaret aangeraakt. Wat een opluchting! En bedenk ook, hoe lastig het is om te stoppen, elke sigaret minder telt al.
Verder gewoon een verloskundige bij jou in de buurt bellen en een afspraak maken bij een echocentrum!

Dank je wel allemaal voor de berichtjes. Ik ga een afspraak maken bij een verloskundigen, en hierna de huisarts bellen om te kijken voor het stoppen met roken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

In januari dit jaar bleek ik zwanger te zijn, ik was zo blij dat het na een jaar eindelijk gelukt was. Het lukte mij ook niet om stoppen met roken maar was wel heel veel minder gaan roken na de positieve test. In maart kreeg ik een miskraam en ik heb me zo schuldig gevoelt dat dat misschien wel kwam door die "paar" sigaretten. 
Ik ben opnieuw (11 weken) zwanger en accuut na de positieve test gestopt met roken.
Eerste 3 dagen was lastig maar geloof mij, een je hele zwangerschap schuldig voelen is nog veeeeeel erger!!
Echt als je het wilt kan je het!! Het klinkt makkelijk maar het zit tussen je oren die vieze sigaretten!

Heel veel succes en hopelijk heb je wat aan mijn ervaring.

Terug
Bovenaan