help

Heeft iemand misschien tips voor mij?
Ik ben 2 maanden geleden bevallen en na 6 weken weer ongesteld en ben ik gelijk met de pil begonnen. Ik zit nu in mijn stopweek en ik moet zaterdag weer beginnen met de pil. Ik ben dus bang dat ik weer zwanger ben omdat ik bij mijn vorige zwangerschap ook door de pil zwanger ben geraakt. Ik heb nu wel een andere pil maar toch. Ik weet gewoon helemaal niet wat ik moet doen. Ik durf ook niet naar de huisarts omdat die bij mijn vorige zwangerschap en bijna voor had gezorgt dat ik een miskraam kreeg en een test doen vind ik gewoon heel erg eng. Ik heb nog niks tegen mijn man gezegt omdat hij met mijn vorige zwangerschap al niet blij was. En abortus is voor mij geen optie.

groetjes van een bange moeder

Je zit in je stopweek en heb je nu wel of niet een onttrekingsbloeding gehad? Waarom de angst om zwanger te zijn? Als je de pil goed inneemt, niet hebt gespuugd of diarree of een antibioticumkuur hebt gehad dan is de pil heel betrouwbaar. De kans dat je nu weer door de pil zwanger zou zijn is niet groot als je de pil goed hebt ingenomen. Het kan ook zijn dat je laat of geen onttrekkingsbloeding in de stopweek krijgt. Hoe dan ook, je kunt nu niet veel er aan veranderen. Als je zeker wilt weten of je niet zwanger bent, zul je toch een test moeten doen. Als die negatief is, kun je zaterdag gewoon met de nieuwe strip beginnen.
Het is vervelend zo, maar onzekerheid is nog vervelender. Je eigen huisarts kan op dit moment ook niet veel voor je doen. (ik ben zelf nl ook huisarts)
Ik hoop en verwacht dat het wel los zal lopen. Geniet in ieder geval van de kleine.

Ik heb geen bloeding gehad en mijn angst om zwanger te worden is er omdat ik 2 maanden terug pas bevallen ben. Mijn vorige zwangerschap was ook door de pil heel. ook de pil gewoon goed ingenomen. dus daarom ben ik ook bang dat het een 2e keer gebeurd. ik heb nu wel een andere pil maar weet er verder niet veel van hoe zwaar die is enzo. ik had microginon 30 en nu diane 35. Zit daar veel verschil in?

en als ik toch zwanger blijk te zijn is dat dan erg omdat ik 2 maanden terug pas bevallen ben? en als ik zaterdag weer aan de pil begin is dat niet schadelijk als ik toch zwanger blijk te zijn?

Hi,

Wat had je dokter dan gedaan zodat je bijna een mk hebt gehad??

De kans is klein om zwanger te raken met de pil en anders toch maar met de huisarts over hebben of met je verloskundige of gyn?? zal toch opluchten als je met een van deze mensen een gesprekje hebt doen hoor!!
groetjes: Merel

hoi Merel,

Dat is een heel lang verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken. ik was dus om het zo maar te zeggen ongewenst zwanger en dat wist de huisarts, maar ik kreeg toen van hem een antibiotica kuur die ik 4 maal daags moest slikken, maar ik bijsluiter stond dat je tijdens zwangerschap absoluut niet mag. Nou hadden wij 2 dokters dus ik volgende dag gebeld naar andere dokter en die zei dus dat ik die niet mocht pakken tenzij ik een miskraam wilde krijgen. Die andere dokter is nu jammer genoeg weg.

groetjes

Terug
Bovenaan