help!!!

Hallo!
Mijn eerste bericht hier in dit forum.. Ik heb advies nodig! Ik ben sep. 2003 met de pil gestopt en was daarna tot 5 maand geleden regelmatig ong.(ong.31 dagen) daarna had ik een maand van 52! vervolgens een maand van 35 en nu ben ik al 75 dagen niet ong. geweest. Heb al drie keer een test gedaan... Maar was steeds negatief. Wil eigenlijk nog niet naar de dokter maar zou ik ondanks die negatieve testen toch zwanger kunnen zijn of wordt ik nu nooit meer ongesteld en ben dus onvruchtbaar?? Wie weet hier iets over?

liefs Janine

Hoi Janine,
Als ik het zo lees zou ik toch maar naar de ha gaan. Als je zo onregelmatig ongesteld bent kan het misschien iets met het rijpen van je eitjes te maken hebben of dat je lichaam niet voldoende hormonen aanmaakt die de eisprong op gang helpen.

Ik zeg ook maar wat er in me op komt natuurlijk, ben geen arts.

Maar zou toch voor de zekerheid gaan.
Baat het niet dan schaad het niet toch?!

Sterkte!

Gr.
Bieb.

Hoi,

Je moet rekening houden dat je na het stoppen met de pil een jaar erover kan doen om weer een regelmatige cyclus te krijgen als je dat ook voor de pil had.

Ik denk dat je huisarts zal zeggen dat je het ff moet aankijken maar als je het echt wilt kun je natuurlijk bij je HA langsgaan.

Soms slaat je lichaam een ei over en duurt het erg lang voor je ongi wordt.

Misschien kunnen ze je met hormonen helpen????

Veel succes!

Ik ken je probleem maar al te goed ik heb het ook ik zit nu op dag 66,Mijn dokter is op vakantie tot 6 augustus en als ik dan nog niet ongi ben ga ik even langs sterkte en succes

Lieve Janine,

Probeer je niet zo'n zorgen te maken. Het is vast niet zo dat je nu onvruchtbaar bent. Ik heb wel eens gehoord dat het slikken van teunisbloemolie de cyclus regelmatiger en korter kan maken dus ik zou dat eens proberen en als je over 2 weken nog niet ongesteld bent zou ik de dokter even bellen.

Probeer je niet teveel zorgen te maken, dat is echt nergens voor nodig.

Ik heb dat ook gehad nadat ik gestopt was met de pil. Eerst 4 maanden regelmatig en daarna kwam het ineens helemaal niet meer. Tig testen gedaan en na 10 weken bij de huisarts langs. Die zei dat dat wel vaker voorkwam en dat ik nog een paar weken moest afwachten. 3 weken later kwam het toen pas. Daarna was het wel regelmatiger, maar wel met verschil van ongeveer een week. (dus ene keer 30 dagen andere keer 37, enz) Inmiddels heb ik 2 kinderen en ben ik zwanger van de 3e.

Ik dacht toen ook dat er iets aan de hand was en ik misschien nooit kinderen zou kunnen krijgen, maar alles is dus goedgekomen.

Succes, anita

Hoi,
Heb hetzelfde probleem, ben nu 28 dagen overtijd en ik ben ok langs de ha geweest en die zei mij idd van het ff af te wachten. dat van die teunibloemolie heb ik ook gevraagd en hij zei mij dat ik dat niet mocht nemen, in het geval dat ik toch zwanger ben. Het schijnt schadelijk te zijn voor de zwangerschap
Veel succes nog.

grtjs,
bea

Terug
Bovenaan