Help!!!

A

Anoniem

Guest
Dames, ik heb een dringende vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij zijn nu zo'n 8 maanden aan het klussen voor nr 2. Bij mijn 1e kindje was ik met 5 maanden zwanger, heel snel eigenlijk. Nu ben ik sinds een maand of drie bezig met ovulatietesten, om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Maar ik heb in al die tijd nog maar 1x een positieve ovulatietest gehad! Ik ben wel heel regelmatig ongesteld. Dus mijn vraag is eigenlijk, kun je ook ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt?

Hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik wordt hier knap onzeker van :-(

Groetjes,
Joosje

Ja je kan ook ongesteld worden als je geen eisprong hebt.

Als je de pil gebruikt wordt je toch ook ongi en je hebt geen eisprong?

Jeetje, wat reageren jullie kortaf zeg! Joosje is volgens mij onzeker omdat ze denkt geen eisprong te hebben. Als ze dat inderdaad niet heeft staat haar misschien nog een hele medische molen te wachten en dat lijkt me geen leuk vooruitzicht... Wat meer sympathie lijkt me dan op zijn plaats!

Joosje, ik zou volgende maand temperaturen als ik jou was. Misschien dat je dan wat meer weet. Je kan immers ook je ei hebben voor of na de ovulatietesten (die doe je toch een week ofzo?) Mischien heb jij je ei wel heel vroeg of juist heel laat. En dan eens je ha bellen of daar eens langs gaan. Succes ermee! Enne, je hebt al een kindje dus het is bewezen dat het wel kan hoor!
Groetjes,
Annick

Sorry hoor was niet kort bedoeld, maar Joosje vroeg toch heel duidelijk of het kan dat je ongesteld wordt zonder een eisprong te hebben gehad. Dat dit kan wil niet zeggen dat het bij haar zo is.

Maar dat vroeg ze niet.

Miep

Ja, je kunt ongesteld worden zonder eisprong. Mijn vriendin bleek maar 1x per 3 maanden een eisprong te hebben, maar was wel altijd mooi regelmatig ongesteld. Inmiddels hebben ze (zonder hulp van artsen!) een gezonde zoon. Dus als je het vermoeden hebt dat je niet iedere maand een eisprong hebt, ga dan even langs de HA met je bevindingen. Ik weet inmiddels dat ik een zeer vroege eisprong heb. En die wetenschap is erg handig.
Succes! Kat.

Terug
Bovenaan