HELP

A

Anoniem

Guest
Volgens mijn zijn er meedere weegschalen dus vandaar mijn leeftijd erachter.
Ik zit met een "probleem" en zou graag jullie advies willen.
Mijn man en ik zijn sinds mei 2004 bezig om zwanger te worden, van ons eerste kindje. Tot op heden nog niet gelukt.
Nu zijn we sinds december 2004 onderbehandeling bij een gyn. Omdat mijn menstruatie sinds oktober uitbleef.
Van de week zijn we terug geweest naar de gyn omdat de ondezoeksuitslagen binnen waren.
Nu ga ik nadat ik volgende week menstrueer met hormoon tabletten beginnen. En dan moet ik dus onverwachts tussendoor op controle naar het ziekenhuis.
Nu heb ik deze week nog een afspraak met mijn teamleider. Ik zou het graag aan wat meer mensen willen vertellen wat er allemaal gaat gebeuren. Dit gaat dan om mijn naaste collega ´s en mijn ouders en schoonouders en evt. de zussen en schoonzussen.
Maar mijn man wil dit zo lang mogelijk uitstellen, liefst tot dat we echt zwanger zijn.
Ik krijg hem niet op andere gedachten en ben dus ook al bezig met smoesjes te verzinnen als mensen vragen waarom ik afwezig etc was.

Heeft iemand hier ervaring mee. En hoe krijg ik mijn man zover dat het fijn is als je het er met meedere over kunt hebben dan alleen samen.
Ik hou dit nooit lang vol, ben slecht in smoesjes verzinnen?.

Wie o wie heeft er een wijs advies.

Groetjes weegschaal(27)

Jij kunt natuurlijk zelf het beste inschatten of het vertellen aan naaste collega's echt nodig is,maar ik zou het dan aan iemand vertellen die van eventuele afwezigheid op de hoogte moet zijn. Is dit niet nodig en kun je dit omzeilen dan zou ik het niet op het werk vertellen. Wel is het prettig om iemand te hebben om dit alles mee te delen dus kies daarvoor 1 of 2 mensen die dicht bij je staan uit. Praat er niet met teveel mensen over want mijn ervaring is ( en ik vertel altijd teveel aan iedereen ) dat het alleen maar vervelend wordt. Al die mensen vragen hoe het nu is en je hebt het gevoel dat ze op je letten. XXX

Hai,

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar ik heb het alleen maar naaste vrienden en familie verteld, maar niet op mijn werk. Ik vertel het wel als ik zwanger ben.
Maar in jouw geval kan ik het me wel voor stellen dat je het lastig vind, maar je kan wel vertellen dat je naar de dokter moet vanwege je menstruatie dan vertel je het toch en hoef je ze niet te vertellen dat je bezig bent om zwanger te worden?
En wat betreft familie en kennisen, daarbij moet je doen wat je goed vind. ik ervaar het als heel prettig (behalve bij mijn schoonmoeder!!!!)

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Succes met alles!

groetjes Saskia

Terug
Bovenaan