Help!

<p>ik hoop dat jullie me willen helpen, helpen met wat ik moet doen.</p><p> </p><p>ik ben moeder van 26 jaar en heb 2 schatten van kinderen. Helaas vroeg gescheiden van hun papa omdat hij agressief was. Nu heb ik sinds een jaar een nieuwe relatie. De kinderen zijn dol op hem. Nu is er een kinderwens van hem, dat wist ik. Ik zou zelf ook nog wel een kindje willen. </p><p>Ik ben gestopt met de pil , en we zouden wel zien of het gebeurd. Nu twee weken geleden vertelde hij dat hij gegokt heeft, hij dit ook eersder heeft gedaan en een verslaving heeft. Ik schrok hier enorm van.. en weet niet goed wat ik nu moet.</p><p>Omdat we samen ook een huis zouden gaan kopen en hij zijn schulden die hij had voordat hij bij mij kwam zou aflossen voordat dat zou gaan gebeuren had ik hier afspraken over gemaakt. Hij is twee maanden terug ontslagen, had gelukkig een nieuw baan al snel maar is hier laks. Hij kreeg geld van zijn oude baan dat hij zou aflossen. Nu heeft hij dat geld en meer vergokt... </p><p>ik weet niet goed wat ik miet doen.. ik wil geen huis kopen op dit moment omdat ik niet financieel aan hem verboden wil zitten. Ik weet niet hoe ik hem moet helpen en of zijn verslaving wel geholpen kan worden.. ik ben gestopt met de pil en wat als ik nu zwanger zou zijn... wat zouden jullie doen? </p>

Ik snap dat het een moeilijke situatie is voor je.
Wat mij te binnen schiet is, geen enkele relatie is perfect. Het gaat niet altijd zoals in films.
Zo te horen ben je een goede moeder. Mocht je nu zwanger zijn, kan jij ook alleen voor dit kindje zorgen. Je vriend moet dan maar kijken wat die doet. Doorpakken en stoppen met gokken of doorgaan met gokken.
Ik zou afwachten of je zwanger bent.
Als je niet zwanger bent, kan je misschien nog even afwachten tot hij zijn leven op de rit heeft?
En anders er gewoon voor gaan! Je kan het. En twijfelen is begrijpelijk in de begin stadium van je zwangerschap.
?

Als je nu zwanger bent zou ik idd ook zeggen de keuze maken of je er (desnoods alleen) voor gaat of niet. Vraag je wel af of dit lukt mocht hij je (financieel) niks kunnen bieden.
Mocht je nu niet zwanger zijn dan zou ik persoonlijk weer aan de pil gaan. Sowieso dat hij niet eerlijk is geweest over schulden en verslaving vind ik nogal wat. En verder zou ik hem vragen hulp te zoeken voor de verslaving, maar hij moet het zelf echt willen anders heeft zoiets weinig kans van slagen.
Een jaar samen is niet erg lang en als je dan ook nog eens zo weinig van elkaar weet en hij de boel niet op de rit heeft, is dit dan voor jou voldoende een stabiele basis voor nog een kindje? En zie je uberhaupt toekomst met hem?

Bedankt voor jullie reacties.. ja het id inderdaad nog niet lang. Maar ik vond het leuk als er niet teveel tijd tussen zou zitten. Nu denk ik dat het beter is om elkaar eerst evht beter te leren kennen. Het is lastig.. hij is als een vader voor de kinderen die ze nooit hebben gehad, zo zien de kinderen hem ook. Ik wil het zoiezo nog niet opgeven . Maar ik weet ook niet of een verslaving te verhelpen is, ookal krijgt hij hulp. 

Ja verslavingen zijn te verhelpen, als iemand er zelf aan toe js en er echt voor gaat! Heb mensen van zware verslavingen (elke dag harddrugs) zien herstellen maar ook mensen gezien die het keer op keer snel opgaven. Dit is geen drugs gelukkig maar elke verslaving is moeilijk te overwinnen.
Stap 1 is dat he vriend tot inzicht komt dat hij een probleem heeft.                Stap 2 dat hij hier ècht vanaf wil.       Stap 3 naar de huisarts om hulp te zoeken. 
Veel mensen met een verslaving zeggen, en denken, dat ze het zelf wel kunnen doen, worden zelfs boos als je ze hierin niet gelooft. Misschien ook een proces wat ze doormoeten maar lastig is het wel. 
De kindjes niet te ver uit elkaar klinkt inderdaad heel fijn en gezellig. En uiteindelijk is er ook iets voor te zeggen dat het meestal toch wel goedkomt en dat er altijd wel iets is. Het is alleen de vraag hoe groot dat "iets" is natuurlijk. Een verslaving kan grote geldproblemen en zelfs schulden met zich meebrengen. Ook iets om in gedachten te houden als je samen een huis zou kopen.
Uiteraard ken ik jou en je vriend niet persoonlijk en zo bedoel ik daarom ook niks van het bovenstaande. Wilde gezien je vraag mijn ervaring met je delen. Bedoel het in elk geval niet negatief als het zo misschien overkomt. Het is meer dat ik in mijn omgeving mensen echt in de problemen heb zien komen door geldproblemen en verslavingen en dat gun ik niemand. 
Veel succes met dit alles, begrijp heel goed dat het niet makkelijk zal zijn! 

Bedankt voor je reactie rozenmeisje.

ik voel het helemaal niet alsof je negatief iets bedoelt. Ik vind het juist fijn dat je open bent. 
Mij vind het erg lastig, ik heb hem al geholpen met de schulden die hij had toen hij bij mij kwam, die schulden zijn nog steeds niet weg. En komen ook door het gokken. 
Mijn kinderen bouwen nu een band met hem op, noemen hem uit zichzelf papa. Maar ik wil niet dat er weer grote problemen in het gezin ontstaan waar hun last van hebben. Ik wil de juiste keuzes maken. Tuurlijk hou ik van mijn vriend, maar ik weet gewoon niet of het goed komt. Mijn kinderen hebben al genoeg doorstaan en ik wil ze graag een goede basis geven. 
Maar hoe kan ik hem vertrouwen in zijn verslaving, zijn pasjes heb ik nu , zijn internet bankieren op telefoon is verwijderd.. maar dag lost het probleem niet op.. 

Jeetje meid, best even  pittig waar je in zit!
Ten eerste zou ik er even voor zorgen dat je niet zwanger kan raken (denk njet dat je dat nu moet willen). En even met hem ervoor gaan zitten, hoe verder en hoe wil jij verder? 
Er is heel veel hulp! En zou hier zeker gebruik van maken ook voor hem. Maar ga ook eens met jezelf in gesprek of je dit voor een toekomstig kindje wil en je eigen kids? Zelf heb ik geen goede ervaringen met mensen met verslavingen of lastige verleden, maar als je sterk in je schoenen staat kom je er vast aan uit?

Bedankt voor jullie reacties.

vandaag een test gedaan , die is positief. Ik ben heel blij, een kindje is voor mij het mooiste geschenk wat er is, maar toch voelt het dubbel.
morgen ga ik met mijn vriend mee naar de huisarts om hulp te krijgen voor zijn verslaving.

ik vind het best lastig..

Terug
Bovenaan