Help

<p>Dag dames, </p><p>Ik zou graag een vraag stellen voor mijn zusje. Ik hoop dat jullie haar niet veroordelen maar mee willen denken. </p><p>Ze durft op dit moment niet naar onze ouders of dokter. </p><p>Zo'n twee weken geleden heeft ze onveilige seks gehad. Ze gebruikte tijdelijk (al een jaar geen pil). Ze besefte zich achteraf dat dit niet slim was en heeft twee dagen daarna de pil geslikt voor 5 dagen. Daarna is ze een soort van ongesteld geworden zegt ze. </p><p>Ze is nu af en toe licht in haar hoofd en kort ademig. Niet echt zwangerschapskwalen. Ze maakt zich wel druk of het een zwangerschap kan zijn. </p><p>Nou heb ik hier niet veel verstand van, maar zo'n opgewekte ongesteldheid is toch geen teken dat je niet zwanger bent. </p><p>Michel</p><p> </p>

Hoi Michel 
Het slikken van de pil heeft niet veel nut gehad. En de bloeding zal waarschijnlijk ook niet een echte ongesteldheid geweest zijn. Voor een morning afterpil is het denk ik nu ook te laat zijn. 
De vraag is eerder, wanneer zou ze een zwangerschapstest kunnen doen. Omdat ze heeft gerommeld met haar cyclus door de pil is dat denk ik lastig te bepalen. Wanneer is ze voor het laatst op een natuurlijke wijze ongesteld geweest? Ik zou dan 4 weken na die datum als eerst mogelijke testdag aanwijzen. Mits ze natuurlijk een regelmatige cyclus had (28 dagen). Ik vrees dat als die test wijst op zwanger zijn ze wel naar een arts zal moeten. 

Hoi Michel,
Wanneer zou ze weer ongesteld moeten worden? Als je dat weet, zou je een testje kunnen doen, bij action en Kruidvat heb je goede en goedkope testen!Wel met ochtendurine testen.

Terug
Bovenaan