Help

Hallo Dames,

Ik ben in mijn 2de trimester van mijn zwanger schap. Dit wordt ons eerste kindje!

Nou hoop ik dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat er moeders met ervaring zijn die mij kunnen helpen of advies kunnen geven.
Het probleem is als volgt:
Mijn man werkt als proces operator. Hij werkt de ene week vroeg, dan laat en dan nachtdiensten. Ploegen dus.
Ik zelf werk in de zorg. En werk dus onregelmatig. Ik ga wel minder werken.
Nou heb ik straks dus een probleem als ik avonddienst heb en mijn man ook of als hij nachtdiensten heeft (we overlappen elkaar).
Ik heb al gekeken naar een gast ouder. Nou vindt ik wel gast ouders die ons kind kunnen opvangen vanaf 6.30 uur. Ochtenddiensten zijn dus geen probleem.
Maar ik heb geen gastouder gevonden voor de avonden. Ik heb al gekeken naar een gastouder voor bij ons thuis maar dit zou erg duur zijn begrepen we aangezien die gastouder alleen voor ons kind er dan is.
Ik kan niet terug vallen op familie ( wel af en toe een keer maar niet 2 keer per week).
Daarnaast wil ik natuurlijk voor ons kleintje het liefst dat ie in een ritme zit en ik zijn eigen bedje kan slapen, of in ieder geval dat ik hem/haar niet om 22.30 uur
savonds ergens uit bed moet plukken. Ik heb met mijn baas gesproken maar ik kan geen basis rooster krijgen. Mijn baan vraagt daarvoor veel flexibiliteit.

Hoe doen andere ouders dit?
Hulp is erg welkom!
Alvast bedankt!
 
Ik heb een poosje geruild van diensten 2 doordeweekse dagen voor een extra weekend. Dan werkte ik bijv 3 ipv 2 weekenden niet leuk maar het gaf wel rust. Maar het was vaak wel schipperen en eigenlijk altijd gezeik. Uiteindelijk voor gekozen van 24/28 naar 16/24uur flex contract gegaan. Dan laat ik me 16uur inroosteren en pak ik af en toe er een dagje bij waar nodig.
 
Kan je man geen basis rooster krijgen? Het lijkt me lastig de opvang dan te plannen als jullie beide zo onregelmatig werken.
ikheb wel eens gehoord van een flexibele opvang. Heb je daar wel eens naar gezocht?
 
Eerlijk gezegd zou ik proberen of 1 van Jullie 2 geen regelmatiger rooster of minder uren kan gaan werken of den andere baan. Beide onregelmatig werken inclusief de nachten is eigenlijk geen doen in combinatie met een kind.

Er bestaat 24-uurs opvang, kinderdagverblijven die 24/7 open zijn. Maar dat zit vast niet in elke plaats en is misschien ook wel erg duur? Ik heb me er nooit in verdiept, maar weet dat het bestaat.

Anders zou ik ervoor kiezen om een familielid of oppasmeisje in te schakelen, een vast iemand die de avonden bij jou thuis te zijn en daar dan ook voor betalen. Tegen betaling wil een familielid misschien wel 2 avondjes per week oppassen.
Ik heb veel voor m'n familie over, maar zou ook niet gratis 2 avonden per week oppassen. Tegen betaling zou ik er zeker voor open staan.
 
Terug
Bovenaan