Help!

Pfff help!
Ik heb een zwangerschap met veel medicijnen ivm mijn vroeggeboorte en miskramen, ik heb hier een longbeschadiging aan overgehouden. Ik ben gevaccineerd voor corona, mijn vriend nog niet, nu is hij positief getest op corona en ik negatief, ik heb geen idee hoe ik alles moet doen, zeker omdat ik nogsteeds veel risico loop op zwaardere klachten zegt mijn arts, het geeft me zoveel stress, ik voel me mega onzeker over de zwangerschap, ik ben nu 15 weken

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar je vraag is niet helemaal helder. Hoe bedoel je, wat moet je doen? Je kunt ervoor kiezen om je vriend in thuisisolatie te laten gaan zodat jullie zo min mogelijk contact hebben in de tijd dat hij besmettelijk is. Wellicht iemand vragen of inhuren om straks alles te komen poetsen als de besmettelijke periode voorbij is, zodat ook alles weer goed schoon is en jij geen extra risico loopt? Het kan ook zijn dat je totaal niet besmet wordt, mede door je vaccinatie. Mijn man en schoonmoeder zijn allebei met mij in contact geweest toen ze het virus actief bij zich droegen, maar ik ben nooit besmet geweest op één of andere manier. Ik had in mijn hele zwangerschap al 4x besmet "moeten" zijn, maar elke keer de dans ontspringen. Zelfs al grappen gemaakt dat mijn zwangerschap me immuun gemaakt heeft. Vriendin van me hetzelfde verhaal: manlief wel besmet, gewoon in hetzelfde bed geslapen en contact gehad, maar zij en haar kind zijn nooit besmet geraakt. Dus het hoeft niet zo te zijn dat jij automatisch nu ook besmet raakt. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt en probeer de zorgen toch een beetje los te laten. Al die stress doet jou en de baby namelijk ook niet goed ;) Ga naar oplossingen zoeken ipv beren op de weg, dat zorgt voor houvast.

Wat een vervelende situatie. Ik zou zelf tijdelijk niet bij m’n vriend zijn denk ik zolang hij positief test. Misschien radicaal, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Misschien kan je de huisarts of een andere deskundige om advies vragen hierover?

Terug
Bovenaan