<p>Hallo, </p><p>Ik ben sinds augustus gestopt met de pil. Ik heb toen de volgende 2 maanden ovulatietesten van het kruidvat gedaan maar daar werd ik niet wijzer van. Toen heb ik op aanraden van mijn schoonzus ovulatietesten van sensietest gekocht, hier kreeg ik wel duidelijk wanneer mijn eisprong was, dat blijkt op dag 19 van een syclus van 30 dagen te zijn. Ik had op dat moment ook nog een app waar ik alles in bijhield maar ik werd door het testen en de app heel onrustig in mijn hoofd ervan. En toen kwam er afgelopen syclus ook nog bij dat mijn syclus in eens korter was waardoor ik het nog onrustiger werd in mijn hoofd. Ik heb toen samen met mijn vriend besloten om te stoppen met de ovulatietesten maar nu ben ik nog steeds wat onrustig in mijn hoofd omdat het (nog) niet lukt en ik niet weet of we het zo wel "goed" aanpakken.</p><p>Ik denk dat we in het begin niet genoeg geklusd hebben waardoor het niet lukte maar de afgelopen maand hebben we om de dag geklusd maar helaas ben ik vandaag ongesteld geworden? Wat ik wel al zag aankomen. Ik ben bang dat er misschien is wel iets waardoor het niet lukt maar die kans ik groot dat dit tussen mijn oren zit?.</p><p>Ik besef me ook dat ik het wat meer los moet laten maar dat lukt niet zo goed. Op de dagen dat er niks is kan ik het goed loslaten maar zodra er iets is zoals misschien een eisprong of ik moet ongesteld worden dan begint het weer in mijn hoofd. </p><p>Hebben jullie misschien tips/ advies voor me wat ik/ wij kunnen doen? </p><p>Groetjes Dione (26jaar)</p>