Help !

Hoi lieve mama’s !

Ik ben nieuw hier , en direct even met een vraagje .

Mijn dochter van 4 heeft sinds 2 weken een rare iets ..

Als ze iets aanraakt , been oor etc likt ze hierna haar vingers af , heb haar gezegd dat dit smerig is , maar dan blijf ze het toch stiekem doen. Het wordt ook erger als ik er wat van zeg.. het gaat ook echt achter elkaar door, vind het best vervelend en sneu voor haar natuurlijk, ze doet dit ook buiten. Trekt aan haar broek en likt haar vinger ( mensen kijken natuurlijk )

Ze begint aanstaande maandag in groep 1 .. dus er is best wat spanning natuurlijk .. maar wat kan dit zijn .. ?
 
Ik denk dat je het zelf al zegt: spanning. Je hebt van dan spul tegen nagelbijten wat je op vingers kan smeren en dat schijnt heel vies te smaken. Misschien dat eens proberen? Verder zou ik proberen er niet teveel aandacht aan te geven, want alles wat aandacht krijgt, groeit. Dus ook negatief gedrag.
 
Ik herken het niet, maar als ik je verhaal zo lees, denk ik inderdaad ook dat het met spanning te maken heeft en waarschijnlijk dus dat ze naar school gaat..  Sommige kinderen plassen ineens weer in hun broek, anderen laten ineens 'gek' gedrag zien. Ik zou er inderdaad ook proberen geen aandacht aan te besteden, eerst de school te laten beginnen en dan kijken hoe het zich ontwikkelt. Succes! 
 
[quote quote=10576960]Ik herken het niet, maar als ik je verhaal zo lees, denk ik inderdaad ook dat het met spanning te maken heeft en waarschijnlijk dus dat ze naar school gaat.. Sommige kinderen plassen ineens weer in hun broek, anderen laten ineens ‘gek’ gedrag zien. Ik zou er inderdaad ook proberen geen aandacht aan te besteden, eerst de school te laten beginnen en dan kijken hoe het zich ontwikkelt. Succes![/quote]
Ja het is echt sinds 2 weken, ze vraag wel telkens wanneer school begint ( heeft soms een natte onderbroekje , terwijl ze al langer dan een jaar zindelijk is ) 
 
ga er niet meer op reageren ( hoe moeilijk ook ) en hoop dat het over is, zodra ze eenmaal gewend is aan school ? 
 
Terug
Bovenaan