Help!

Hi lieve meiden,

Ik ben nu 13 april gestopt met de pil.
Ik heb in juni-juli-aug om de 27/28 dagen een hele lichte bloeding gehad. Maar t was geen volwaardige menstruatie dus ik tel het niet echt mee.
Sinds 8 aug niks meer van bloed gezien (ook niet zwanger) zit nu bijna op een half jaar geen menstruatie.

Hoelang duurde het bij jullie dat er een goeie menstruatie kwam na het stoppen met de pil. Iemand die er ook minimaal 6 maanden over deed? Ik hoop snel ongesteld te worden :(
 
Heb in een ouder topic weleens gelezen dat iemand er een jaar over deed.
Maar het staat niet per se gelijk aan niet zwanger kunnen worden.
 
Het komt best vaak en veel voor dat het even duurt voordat alles weer helemaal op gang is. Dat kan enkele maanden tot (in mijn geval) bijna 2 jaar duren. Gelukkig had ik destijds geen actieve kinderwens maar heb toen ook direct besluit genomen om nooit meer hormonale anticonceptie te gebruiken.
Ik gebruikte toen al wel een jaar of 6 de Diane 35 wat echt een hele zware pil is en denk dat dat achteraf niet zo’n verstandig besluit is geweest.

Je zou nog even kunnen kijken of het supplement Vitex Agnus Castus iets voor je kan doen. Google er even op. Het is een kruidensupplement dat zorgt voor het herstel bij een goede hormoonbalans. Er zitten echt werkzame stoffen in, is ook uit wetenschappelijke studies gebleken en heeft ook goede resultaten geboekt.
 
Ik had 6 maanden lang helemaal niets gehad van bloeding of menstruatie. Op controle geweest bij de gynaecoloog toen omdat ik wat ongerust werd dat het zo lang duurde en toen bleek ik PCOS te hebben. Kan uiteraard ook niets zijn maar als je je zorgen maakt, gewoon even contact opnemen met je huisarts of gynaecoloog. Kan nooit kwaad denk ik.
 
Bij mij heeft het ook meer dan 6 maanden geduurd. Had toen geen actieve kinderwens dus was er niet heel erg mee bezig, maar begon toch op te vallen dat het lang duurde. Afspraak gemaakt bij de huisarts, die schreef medicatie voor (een hormoon kuur, geen idee meer wat de naam is) die de menstruatie op wekte. Ik kreeg als advies als ik na de 5 dagen dat ik dit innam niet ongesteld werd, ik terug moest komen. Werd gelukkig netjes ongesteld en sindsdien weer een regelmatige cyclus.

Ik weet van een vriendin dat het bij haar ook rond de 6 maanden heeft geduurd. Dus komt echt wel vaker voor zonder dat er iets aan de hand is!
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wacht nog steeds geduldig af inderdaad. Heb wel 19 okt een afspraak bij de gynac dus dan gaan we t horen…
 
Terug
Bovenaan