help!

Hoi allemaal! Zijn er ook dames die niet naar een zwangerschaps cursus gaan of bij eerdere kids niet zijn geweest? Heb me nergens voor aangemeld,leek me niet echt noodzakelijk. Verder werk ik heel onregelmatig dus leek me een heel geregel allemaal. Nu ,30 wk. en 3 dagen zwanger,word ik toch wel een beetje nerveus... Zal het me allemaal wel gaan lukken? Weten jullie ook al of je thuis of in het ziekenhuis gaat bevallen? Ik kom er maar niet uit....
 
hallo anne fleur

ik ben nu 31+5 dagen zwanger en heb mij ook nergens voor opgegeven ik vind dat onzin het kind komt er echt wel uit en met behulp van verloskundigen gaat dat zeker ook wel lukken.
als je zelf maar vertrouwen erin heb en rustig blijft.
het is ook mijn eerste kindje.
dus geen ervaring.
ik wil graag thuis bevallen,mar wgens hoge bloeddruk moet ik waarschijnlijk in het ziekenhuis bevallen.
ik moet zeggen dat het mij ook niet uitmaakt als het kindje maar gezond komt.
groetjes jacqueline
 
Ik ben 25 + 3 zwanger van mijn 2e kindje en bij de 1e heb aan zwangerschapsgym gedaan.
Moet zeggen dat ik er niets aan heb gehad, tijdens de bevalling gaf mijn lichaam precies aan wat ik wel en niet moest doen, dus aan de riedeltjes puffen heb ik niets gehad. (kan voor andere vrouwen natuurlijk anders zijn, maar voor mij was het niets)
Daarom heb ik nu ook besloten geen cursus of zo te gaan volgen.
 
bedankt voor jullie reacties! fijn om te zien dat ik toch niet de enige ben die niet naar cursus gaat. Het zijn ook vooral de mensen uit mijn omgeving die me onzeker maken,zo van: NIET naar cursus??? is dat wel verstandig meisje??? Voel me in ieder geval al een stuk geruster.                                                         Groetjes Anne Fleur
 
hallo Dames

Ik heb bij mijn eerste ook een cursus gedaan en daar is niks van terecht gekomen toen ik moest bevallen. Het is leuk om met vrouwen te praten over de zwangerschap maar op mijn cursus zaten toendertijd allemaal van die snobben dus ja dan is het weer wat minder. Dus ik doe het deze keer ook niet.

Groeten Wendy
 
Hoi,

Ben zelf 'braaf' naar zw.gym gegaan toen ik zwanger was van m'n zoontje en al was het afentoe erg gezellig heb ik er niet veel aan gehad....
Heb er wel dingen opgestoken, maar dat had meer met het 'proces' van de bevalling te maken. De technieken van het puffen had ik niet zoveel aan.

Ben ingeleid en een ware weeenstorm volgde.
Dan kunnen ze nog zo leuk zeggen dat je goed in moet ademen en dan gaan puffen. Is de wee over? Dan even lekker bijkomen....ehuh, niet dus. Met als gevolg dat ik al snel lag te hyperventileren.
De verpleegkundige (wou thuis bevallen, maar door langdurig gebroken vliezen alsnog in het ziekenhuis terecht gekomen) wist gelukkig afentoe nog tot me doordringen en wat tips te geven. Ze maken het zo vaak mee (net als verloskundigen natuurlijk) dat zij ook echt goede tips en trucs hebben en je ook dan nog wel aan het puffen kan slaan als je dat wilt/ helpt.

Overigens denk ik dat ik bij een 2e misschien toch wel weer een cursus zou doen (maar dan geen traditionele gym). Al was het alleen maar om 1 uurtje in de week echt alleen maar met de nieuwe baby bezig te zijn. Zeker met al een kleintje in huis kom je daar iets minder snel aan toe dan bij een eerste zw.schap.

Groetjes,
Marije
 
Hoi Anne Fleur,

Ook ik heb bij de eerste wel zw.gym gedaan en ik heb er niks maar dan ook niks aan gehad bij de bevalling, mijn lichaam gaf het idd ook zelf aan. Ik had echter wel een heel leuk groepje en heb daar 3 jaar later nog steeds veel contact mee. Dus ondanks dat ik er niks aan had, ga ik dit keer toch maar weer wel, want mss kom ik dan nog wat toekomstige gezellige vriendinnen tegen. En ook ik vond de optie in ieder geval 1x in de week een uurtje echt bezig zijn met dit kindje ook wel leuk, ook al vond ik niks aan die hele gym. Dus gewoon niet doen als je geen zin of tijd hebt, want je lichaam geeft het zelf wel aan hoor!

Groetjes Renske
 
hoi,

ik heb bij de eerste ook de gym gedaan en het erg gezellig gehad. Ik dacht dat ik de oefeningen nooit zou gebruiken, maar bij de inleiding van de bevalling kon ik me door de oefeningen/lessen goed verdiepen in de weeeen en heb ik ze allemaal goed kunnen opvangen. Nu bij de 2e ga ik zeker weer de lessen volgen al is het alleen maar voor de gezelligheid en het even bezig zijn met de kleine. Het is ieder zijn eigenkeus, maar ik heb er zeker wel wat aangehad.

groetjes carreen.
 
Terug
Bovenaan