Help...

Hallo,
Eigenlijk hoor ik op het september forum en heb daar deze vraag ook geplaats. Hopelijk kan iemand mij advies geven...
Ik zit met een vraag; ik heb sinds donderdag last van harde buiken(?). Niet af en toe maar een constante harde buik. Eerst voelde het vervelend maar nu beginnen ze echt pijn te doen. Ook heb ik sinds vanmiddag ca. 12:00 daar kramp bij gekregen. Zowel boven mn navel in een boog zeg maar en onder bij mn liezen en schaambotje. Tijdens zo`n kramp doet mn rug ook gezellig mee en heb ik braakneigingen. De kleine beweegt  na zo`n kramp heel heftig een paar keer maar is daarna verdacht rustig...wie oh wie kan mijn vertellen of dit er allemaal zo hoort of dat het toch raadzaam is even de vk te raadplegen. Ik lig de hele dag al op bed en ben al 3 keer onder de douche geweest maar het lijkt allemaal niks te helpen...wordt er een beetje  van.

Groetjes Marit; 33w4d
 
Hoi Marit,

Als ik jou was zou ik gewoon bellen, vragen kan toch geen kwaad. Oefenweeën zijn normaal, maar die van jou zijn wel erg heftig! Bellen hoor!!

groetjes Trudy
 
Hoi Marit!
Nou bellen kan altijd, daar is je vk voor daar hebben de meiden  gelijk in. Ik heb een paar weken geleden ook langdurig last gehad van "harde buiken", die hielden lang aan. En opeens ook pijn in mijn onderbuik, rechts vooral ik moest gaan liggen, staan en lopen deden best zeer. Het was zo'n gevoel alsof je te hard gerend hebt weet je wel?  Dit hield de hele avond aan. Snachts ook wakker geweest omdat mijn baarmoeder "samenkneep". De volgende ochtend mijn vk gebeld en ik kon langskomen. Ze heeft van binnen gevoeld en wat bleek? De kleine was ingedaald! Wat vroeg, met 28 weken, maar niet uniek.Bleken dus voorweeen/indalingsweeen geweest te zijn, hoe ze het ook noemen. Verder niks aan de hand hoor, baarmoedermond was nog dicht. Ik zou zeggen als je er niet lekker bij voelt: gewoon bellen en zo goed mogelijk uitleggen wat je voelt.
Succes en laat ff weten hoe het met je gaat!
Taatje
31w6d
 
Nou meiden,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga zeker bellen en ik had al zo`n vermoeden dat het oefenweeen/indalingsweeen zouden zijn maar mijn god dat belooft nog wat als het echte werk gedaan moet worden. Begin hem nu al te knijpen. Nou ja....a.s. dinsdag heb ik toch een controle staan dus dan kan ik  uitgebreidt mijn bezorgdheden uitspreken.

Ik laat nog wel weten of het inderdaad datgene was wat  jullie dachten...
Bedankt!

Groetjes Marit
 
Terug
Bovenaan