Help

Ik heb een hele rare vraag!
Ik ben nu 5 weken zwanger en heb enorme last van mijn darmen. Mijn buik staat er gewoon helemaal bol van. Ook heb ik krampen. Zelfs zo erg dat ik er soms wakker van word. Herkend iemand dit ??? Zijn hier oplossingen voor??

Liefs,

Danielle
 
He Danielle,

Je stofwisseling verandert onder invloed van hormonen. Kan het zijn dat je ook moeite hebt met ontlasting?
Ik heb daar ook wat last van, maar niet zo erg als jij. Wat hielp was roosvicee laxo drinken, kun je in de supermarkt kopen. Werkt laxerend en dat kan misschien wat verlichting geven.
Ik zou verder contact opnemen met de verloskundige en haar om advies vragen. Gewoon bellen hoor!

succes ermee
Klarie
 
Ik heb er zelf  in het begin ook veel last van gehad, ook moeilijke ontlasting. Ben nu bijna 16 weken, en het gaat stukken beter.

Vermijd zoveel mogelijk wit brood, crackers, beschuit, bananen, ontbijtkoek en thee.
Eet bruin brood, met veel vezels zodat je darmen actief in beweging moeten komen. Veel water, fruit, nectarines (mét schil), brinta, bruine zilvervliesrijst etc etc.
SUCCES!

 
Hoi!

Ik heb in deze zwangerschap ook erg veel last van mijn darmen gehad. Bij mij was het of obstipatie of diarree. Had ook erge krampen en een dikke bolle buik. Soms was het zelfs zo erg dat ik ervan overtuigd was dat het mis zou gaan. Gelukkig niet.
Nu ben ik 34 weken zwanger en het rommelt nog steeds zo nu en dan.
Wel heel vervelend, weet dus hoe jij je voelt.
Mijn gyn. adviseerde me om in ieder geval goed te blijven drinken. Dus misschien dat dat je ook helpt en verder staan bij de reacties hierboven allemaal al goede tips.

Veel succes!
 
dat is toevalig, ik wou net dezelfde vraag opschrijven.
er staan wel handige tips wat betreft eten, daar ga ik maar eens op letten, want ik eet dus alles wat niet goed is zag ik net...

liefs leetje
 
Dat is toevallig.. ik zat er ook net aan te denken om een topic te openen met dit onderwerp!
Bij mij is het echt vervelend aan het worden.
Ik ben tijdens onze vakantie in Italië zwanger geraakt en achteraf kan ik er bijna de klok op gelijk zetten, want ik heb  meteen diarree gehad, volgens mij bijna onmiddelijk na bevruchting. Maar nu.. ik was al nooit zo'n ster in een regelmatig  patroon.. maar nu is het helemaal een drama! Ze doen gewoon niets meer! Ik heb een bolle buik, veel gasvorming en buikpijn. Gelukkig krijg ik het weer een klein beetje op gang met veel drinken, gedroogde pruimen en abrikozen en vezels..

Blij om te horen dat jullie dit herkennen! Maak me best zorgen om die buikpijnen, maar tot nu toe is alles verder goed.
 
Terug
Bovenaan