help

A

Anoniem

Guest
hoi meiden.
ik heb een vraag.
ik ben dinsdag 20 weken zwanger.
en wij hebben woensdag een 20 weken echo.
nou willen mijn vriend en ik weten of we een zoon of dochter krijgen.
nou las ik net ergens dat ze het met 20 weken nog niet kunnen zien.
is dat waar?
en heefd iemand daar ervaring mee??

groetjes n

Hallo,

Meestal kunnen ze het wel zien met 20 weken, maar je moet net geluk hebben dat je kindje een beetje goed ligt. Het komt inderdaad weleens voor dat het niet te zien is, maar volgens mij is dat niet zo vaak als dat ze het wel kunnen zien.

Ik zal voor jullie duimen.

groetjes Danique

Elk babytje ontwikkelt andere dingen eerst. Die van ons was al 2 weken verder met het hoofdje, maar van onderen pas op 17 weken niveau. Maakt niks uit als het gemiddelde maar 20 weken is. Ze kunnen niet alles tegelijkertijd laten groeien.

Maar daardoor konden ze bij ons het geslacht dus nog niet zien. Ook al lagen beentjes wijd. Dus het kan gebeuren.

Martine

Hoi,

Beide zwangerschappen (in 2002/2003 en 2005/2006) heb ik met 19 weken een screeningsecho gehad. Dat is inmiddels de standaard 20-weken echo. Beide keren was duidelijk te zien wat het zou gaan worden. Maar het kan idd zo zijn dat de baby er niet gunstig voor ligt. Dat overkwam mijn nicht bij haar beide kinderen. Daar was het dus een verrassing wat er ging komen.
Dus grote kans dat ze het je van de week kunnen vertellen.

Als ik je een tip mag geven: ga bij het kruidvat een 1 uurs videoband halen, en neem die mee naar de echo. Vraag aan degene die het doet of ze het misschien willen opnemen. Ik heb begrepen dat niet iedere arts of echoscopist(e) het doet. Maar als ze het wel willen doen heb je prachtige beelden van je kleintje, en kun je thuis nog een keer kijken. De kwaliteit is niet zoals bij een pretecho. Ik heb van beide kinderen videomateriaal. Zo bijzonder! (wel checken of ze de band ook echt aangezet hebben! Waren ze bij onze zoon vergeten. Daar hebben we maar heel kort beeld van)

Veel plezier!
Groetjes, Kat
Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

hoi hoi !

wij hebben ook een 20 weken echo laten doen en wilden ook graag weten wat het zou worden.
volgens haar zou het van ons een meisje worden, maar dat is voor 90%
bij een 20 weken echo is dat nooit voor de 100%
daarom hebben wij besloten om een pret echo te laten maken waar ook geslachts bepaling gezien kan worden. dit kan ook appart gedaan worden.

Liefs Lin

Hoi, even een antwoord op jullie vraag.
Volgens mij is het geslacht van het kindje al vanaf de 12e week gevormd en  zichtbaar.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het kindje ligt of het goed te zien is.
Veel succes!

Wij konden bij de 20 weken echo heel duidelijk zien dat we een jongetje krijgen. Inderdaad ligt het er wel aan hoe het kindje ligt. Maar het geslacht is zeker wel te zien.
Heel veel plezier bij de echo.

Liefs Maria
34w5d zwanger van 2e zoontje!

Terug
Bovenaan