HELP!!!

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,
Ik heb  een dringende vraag;
ik had eigenlijk afgelopen zondag 29 april ongesteld moeten worden.....niks
ik een test gedaan.....ook niks?? woensdag morgen een test gedaan.....heeeeeel dun streepje. En vanmorgen test gedaan.......niks. AAAAAAHHH
Ik weet t niet meer...... ondertussen ben ik nog niet ongesteld.
Ikzelf denk dat ik maar pas zondagmorgen weer test, hier word ik ook niet goed van.
(als ik dan niet allang ongesteld ben, natuurlijk)
dus, reacties zijn zeeeeer welkom!!!!!! Heeft iemand van jullie dit gehad???
xx een onzekere miep

Het lijkt wel of je juist ongesteld wilt worden?? Of heb ik dat mis? Wacht nog drie dagen en test dan weer. Is de test negatief zou je contact op moet nemen met je huisarts, aangezien je menstruatie nog steeds uitblijft. Is hij positief, dan weet je genoeg. Tot die tijd, laat je zelf lekker in de waan, het is toch heerlijk om te dromen over een eventuele zwangerschap.

Evy

Hoi Evy,
Nee, dan heb je me verkeerd begrepen, we willen heel graag zwanger worden maar ik ben nogal pessimistisch dus ik wil niet nu al blij worden als t misschien toch niks is!!!
snap je???.....(beetje verwarrend misschien, hihi)
vanaf waar ben jij gaan tellen? (zie topic) en hoelang ben je zwanger???
xx

Ik ben nu 14 weken zwanger, in januarie was ik gestopt met de pil. Ik ben toen nog 1 keer ongesteld geweest en een maand later bleef het uit. Mijn moeder zei dat het aan de pil lag dat mijn cyclus nog niet helemaal normaal was. Maar mijn gevoel zei anders. Drie dagen was ik overtijd toen ik een test deed. En hij was gelijk positief. Mijn man en ik konden ons geluk niet op. We hadden verwacht dat het wel een jaar kon duren. We dronken, roken en blowden allebij.

Maar probeer van het weekend te genieten, en laat je lekker verliefd voelen, met het idee dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn. Het zal dan een teleurstelling zijn wanneer het niet zo zou zijn, maar dan probeer je het gewoon weer opnieuw. Ik kan helaas niet mee praten over de stres die het met zich mee kan brengen om zwanger te worden.

Hoe lang zijn jullie aan het plannen dan??

Groetjes evy

Hoi Evy,
Wij zijn nog niet zo lang bezig hoor, 2 serieuze rondes, best snel eigenlijk als 't nu al is.
ik ben in januari met de pil gestopt....
Is dit jullie eerste kindje???
Moet ik idd tellen vanaf de eerste dag van de laatste ronde?? Ik vind dat zo raar.....dan ben je toch nog helemaal niet zwanger????
Ik dacht dat iedereen vanaf de eisprong telt..... (sorry, ik ben nog niet echt op de hoogte, hihi).
Anders ben ik nu 4 weken en 6 dagen.....(via babybrabbel berekend).
Wanneer heb jij het je ouders/schoonouders verteld??? Ik wil zondag eerst maar een 'serieuze' posi test....
mijn man wil wachten tot 10 weken ofzo..... krijg je dan de 1e echo????
Weer veel vragen......sorry.
xx

Als dit de tweede ronde is, hebben jullie nog alle tijd. In mijn geval heb ik geluk gehad, dat het zo snel ging. Maar volgens mij staat er toch gemiddeld een half jaar voor. Je begint inderdaad te tellen vanaf dag 1 van je laatste cyclus. 41 weken later ben je geloof ik uitgerekend. De eerste week/of twee heb je een loze week. Je bent immers nog niet zwanger. Hoe het precies zit weet ik ookniet precies, maar men rekend zo, zodat elke vrouw tussen de 38 en 42 weken haar kind draagt. Het is vast wel ergen op de site na te lezen. Bij de tien weken echo kunnen ze precies de berekening maken omdat iedere vrucht in die face even hard groeid. Wij zaten er drie dagen naast.

Het is overigens niet slim om in week tien een test te doen. Ten eerste, kan jij niet zo lang wachten. En als je menstruatie nog langer uitblijft, weet jij het eigenlijk als wel zeker. En de stof die in je urine zit om het staafje te kleuren in na 8 a  9 weken uit je lijf, en blijkt de test opeens negatief.

Op mijn werk heb ik mijn zwangerschap gelijk aan moeten kondigen. Ik werk op het lab met straling en stoffen. Ondanks dat alles volgens het boekje loopt en je over het algemeen geen risico loopt, als je volgens het boekje werkt. Wil mijn werkgever niet het risico lopen dat er iets mis gaat. Ik heb dus gelijk vervangend werk gekregen. Heel saai allemaal, maar goed.

Mijn ouders en schoonouders hebben er wat langer op moeten wachten. In week 8 hebben we het ze verteld. Tijdens een etentje als bedankje voor hun harde klussen in ons nieuwe huis. We hebben de opa's een extra cadeautje gegeven ( zei hebben het hardst gewerkt ) in de vorm van een boekje. "Mijn kleinkind" .   Ze vonden het allemaal geweldig. Alleen mijn moeder had al een poosje iets in de gaten alleen heeft ze wijzenlijk haar mond gehouden.

We hebben het beetje bij beetje iedereen laten doorschemeren vanaf die tijd. Ondanks dat we wisten dat we nog heel veel risico liepen. De meesten waren overigens een beetje verbaasd. We zijn namelijk vrij jong 23 en 26. Maar ach,iedereen was hardstike blij voor ons.

Hou mij op de hoogte hoe het met jou gaat. Ben heel benieuwd, hoeveel dagen nu al over tijd?? Gewoon testen als je twijfelt, zijn nu al weer twee dagen verder...

Kus Evy

Terug
Bovenaan