help!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik ga het proberen uit te leggen.
Sins 23 mei 2006 werk ik bij een tankstation.
Ik werk hier via een uitzendbureau en heb een 0 uren contract.
Nu heb ik afgelopen zaterdag ontsalg gekregen van mijn bazin van het tankstation.
Reden: ik ben teveel met mijn zwangerschap bezig waardoor ik wat kleine foutjes heb gemaakt.Mijn bazin vind dus dat ik geestelijk niet meer aanwezig ben op het werk.
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik de afgelopen paar jaar heel wat ellende meegemaakt heb(wat ze trouwens al wist)en dat deze zwangerschap mij nu veel geluk brengt.

Ik heb niet het idee dat ik er meer mee bezig ben dan andere(aanstaande) moeders.

Ik wil dus rechtsbijstand gaan inschakelen omdat ik als zwangere nogal wat rechten heb gezien werk en ontslag.

Maar kan ik die nu al bellen of moet ik een telefoontje afwachten van mijn uitzendbureau om te kijken wat zij gaan doen?

Het uitzendbureau gaat misschien wel op zoek naar werk voor mij,maar dan nog wil ik weten of mijn bazin in haar recht staat.

Kan iemand mij helpen?

Liefs petra

oh ja ik ben op dit moment nog maar 7 weken zwamger ik weet dit dus pas 3 weken.

hai Petra, wat rot voor je. en wat weinig begrip van je werk! heel normaal dat je met je zwangerschap bezig bent. mischien zocht ze gewoon een reden omdat ze bang is dat je je ziek meld. maar ik ben bang dat je geen rechten hebt omdat je een 0 uren contract hebt en via het uitzendburo werkt. succes!! Lia

je feitelijke werkgever is het uitzendbureau. de opdrachtgever (het tankstation) heeft een overeenkomst met het uitzendbureau en niet met jou. en er mag met in achtneming van een opzegtermijn altijd een uitzendovereenkomst opgezegd worden.

het kan wel zijn dat je rechten hebt bij het uitzendbureau, dat ligt eraan in welke fase je zit. na 72 gewerkte weken ga je van fase A naar fase B en dan krijg je een detacheringsovereenkomst bij het uitzendbureau.

maar je schrijft dat je een 0 uren contract hebt, dat kan niet in fase B dus ik neem aan dat je dan nog in fase a zit.

en dan kan je enkel een andere baan via het uitzendbureau zoeken.

Hoi griebelbaby

Ik zit inderdaad nog in fase a
Vanmiddag wordt ik door het uitzendbureau gebeld dus dan hoor ik het verder denk ik wel

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

liefs Petra

Hoi Petra,

Veel succes. Ze zullen heus wel een andere leuke job voor je hebben. Er is in deze tijd zoveel werk.

Groetjes Griebelbaby

Terug
Bovenaan