help

hai meiden
ik ben ongerust over mij zwangerschap ik had pijnlijke en gespannen borsten en sinds vandaag is dat helemaal weg weet iemand hoe dat kan
moet ik me zorgen maken mij borsten zijn nu helemaal slapjes
ik ben nu 5 weken zwanger
liefs

ha ongeruste meid,

spannend hè zwanger zijn. Ik herken je angsten helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap in nov 2007 heb ik een miskraam gekregen met 5,5 week. Nou dat maakt je extra gespannen als het dan weer zover is. In mei 2008 was ik weer zwanger en had gigantische zere borsten. Maar met 5,5 week waren ze ineens weg..... ik kon er eerst niets aan lijden en toen ineens kon ik  er wel zo op slaan en slap dat ze waren.  ik was  bang dat het weer fout zou gaan en heb de vk gebeld..... zij zei dat dat totaal niets zegt. Je kan heel heel misselijk zijn en een miskraam krijgen, maar ook als je totaal nergens last van hebt. de ene dag reageert je lichaam heftiger op het hcg-hormoon dan de andere. Nou ik was zeer opgelucht toen ik dat hoorde. En de volgende morgen hing ik boven de wc, intens gelukkig dat ik toch echt weer zwangerschapsklachten had. Want klachten maken je bewust van het wondertje dat in je groeit. Toch zou ik er niet teveel op proberen te letten anders duurt het allemaal zo lang, voordat je zekerheid hebt. en die heb je pas met een goeie echo en 12 weken zwangerschap. En dan blijft het altijd spannend, want daarom heet het ook verwachten.....
En bedenk ook dat de echte zware klachten meestal pas komen met 7 weken... dan is er zoveel hcg in je lichaam dat je echt klachten ervan kan krijgen. Ik baalde er zo van als ik weer boven de pot hing in de 12e week!!! Dan heb je het er wel mee gehad, dus geniet ervan als je geen klachten hebt.... ze kunnen zich zomaar ineens weer aandienen. Dan kan echt per uur verschillen.

Dus er is echt niets om je zorgen over te maken. Geen bloed betekent dat alles goed gaat.... de rest doet er niet toe. En als je wel bloedverlies hebt, klein beetje, dan hoeft dat ook nog niets te zeggen. raar hè zwanger zijn! als je straks je kleintje gaat voelen (ik kon met 16 weken al wat geschuur voelen) dan wordt het allemaal wat tastbaarder, daarvoor is het best onzeker allemaal!! dat kent iedere vrouw wel hoor!

Terug
Bovenaan