Help

Ik heb vorig jaar een miskraam gehad maar het wilde niet vanzelf loslaten
toen 2 keer gecuruteerd
moest wachten tot ik ongesteld werd
heb 9 feb een test gedaan negatief
13 feb weer een test gedaan positief
maar volgensde verloskundige moet ik 18 feb 7 weekjes zijn
maar heb net een clearblue test gekocht en die geeft aan 2 a 3 weken
Nu ben ik dus bang dat het weer mis is Iemand een idee?
ik ben wel lang ongsteld geweest namelijk 31 december tot 12 januari
hoopen dat iemand mij gerust kan stellen?

groetjes LinDaa

Hoi,
Het kan zijn dat je laat hebt geovuleerd. De VK neemt de eerste dag van je laatste menstruatie en neemt dan aan dat je 14 dagen later hebt geovuleerd, maar aangezien je op 13 feb pas een positieve test had lijkt het meer dat je pas eind januari hebt geovuleerd. Heb je zelf een idee wanneer je hebt geovuleerd?
Marijke

hallo  

bedankt voor je antwoord ik denk zelf rond de 20 /22
maar weet het niet helemaal zeker
maar ik heb wel contact gehad met de gynocoloog die vertelde mij dat dat niet kan er kan wel een week tussen zitten maar niet zo veel
die vrouw vroeg zich wel af als die testen wel zo betrouw baar zijn?

Hoi Linda,

Als je 20 januari ovuleerde ben je nu 5 weken zwanger.   De clearblue geeft het aantal weken aan dat je werkelijk zwanger ben, en telt niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie! Dus dan klopt 2-3 weken precies!
Kijk maar eens op hun website daaar wordt het uitgelegd:
http://www.clearblue.info/uk
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Marijke

Hoi LinDaa,
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Spannend nu, he? Hopelijk kun je er toch een beetje van genieten.
En voor wat betreft hoever je bent, het kan wel hoor. Ik ben nu ook weer zwanger (inmiddels alweer 27 weken). Mijn laatste mentruatie begon op 31 juli. Bij een 'normale cyclus' zou ik dan op 14 augustus mijn ei hebben. Niet dus. Die kwam pas op 27 augustus, bijna twee weken later dan verwacht. De eerste echo bij de VK wees dan ook uit dat ik het precies bij het rechte eind had vwb de lengte van mijn zwangerschap. Bij mij was het dus 2 weken later, maar er kan nog wel meer tijd tussen zitten, hoor. Ik heb sowieso al niet zo'n regelmatige cyclus, maar ook bij vrouwen die dat normaal wel hebben, hoor je weleens dat het na een mk een tijdje helemaal van slag is allemaal.

Heb je al een afspraak voor een echo eigenlijk? De verloskundigen-praktijk waar ik bij zit, is echt enorm fijn. Na mijn mk mocht ik bij de tweede zwangerschap al heel snel komen om een echo te laten maken. Gewoon zodat ik niet zolang in spanning zou zitten. Op zo'n echo kunnen ze het vruchtje opmeten en dan weten ze precies hoever je bent.
Uiteindelijk is het allerbelangrijkste toch dat alles goed gaat en niet hoever je bent. Ik kan me voorstellen dat je door dit soort tegensprekende berichten behoorlijk onzeker wordt. Hopelijk heb je dus snel een echo en snel meer zekerheid.
Zodat je eindelijk weer beetje bij beetje kunt gaan genieten van deze zwangerschap. Het lijkt me toch dat je dat zeker verdiend hebt!!!!
Sterkte.

Miep

Dag Linda,

Alles is vast wel in orde, ik denk ook dat het 5 weken is, waarschijnlijk wat in de war na de miskraam. Mag ik je nog een vraagje stellen? Als ik het goed begrijp, ben jij ook zwanger geworden terwijl je nog positieve tests had? Of heb je er maar eentje gedaan en was die meteen negatief? Want ik heb na 5 weken nog steeds positieve tests en weet niet of ik nu vruchtbaar ben. het zou fijn zijn als je nu het tegendeel bewijst!

Groetjes,

Mati

Terug
Bovenaan