Help..

Onze Joey van 6 mnd heeft een koemelkalegie.. Nu mag ik van de arts ook geen gepafumeerdeart. gebruiken bij hem.. Maar wat moet ik nu dan gebruiken? Natusan was niet goed, zwitsal is dus uit de boze.. Daar zijn ze toch al helemaal niet gek van hoor, schijnt toch heel veel parfum en slechte handel in te zitten.. Maar net als luierdoekjes?? Wat moet ik dan kopen.. Iemand nog tips of ideen???
 
Hoi Marianne! Mijn dochtertje kreeg exceem toen ze een jaar was. heel zielig, ze zat helemaal onder. Ik moest ook stoppen met alle zeepprodukten. Ik was haar nu met alleen water en het gekke is dat ze er erg van op knapte! Ook wordt ze prima schoon. Eens in de 2 a 3 weken was ik haar haar met zwitsal shampo, niet omdat het nodig is maar meer voor het idee. De volgende dag zie je gelijk een tijdelijke verergering van het exceem. Wat ik wel een tijdje gedaan heb is badolie van Balneum Hermal in het badwater doen. Dit is alleen errug duur en ik zag geen echte vooruitgang. Ook ben ik overgestapt naar neutral wasmiddel, echt, het scheelde enorm!Wat betreft de luierdoekjes, ik gebruik van die hypoallergene doekjes van Natusan bij een poepluier.Alleen om de ergste troep weg te halen. Daarna en bij een plasluier gebruik ik gewoon een hydrofiel washandje met warm water. Is trouwens ook veel goedkoper ;-) Succes ermee!Groetjes Maartje
 
Hoi
MIjn dochtertje heeft ook een koemelkallergie.

En kan niet tegen zwitsal dat is echt een ellende.
Ik heb doekjes wel gebruikt.

Ik doe haar in bad en onder de douche met niets alleen water.

Bahlnehuem kon ik ook niet gebruiken ivm de soja die er in zit.

Ik gebruik nu producten van jaffra daar zit wel parfum in maar daar kan ze heel goed tegen het is zacht voor de huid en ruikt lekker.

1 tip als je dingen gaat veranderen doe dan niet alles tegelijk. Bv eerst de zeep dan het wasmiddel zo kan je zien waar wel en niet verbetering van komt.

Groetjes
 
Hoi marianne,

Ook onze kleine meid van 4,5 maand heeft koemelkallergie. Ik gebruik nu de volgende producten:
Billendoekjes van pampers sensitive
Balneum jeukstillende badolie
zinkzalf van zwitsal (deze is ongeparfumeerd)
Zonnebrandcreme van ROC
Hyperallergene wasverzachter van Robijn
Lanette creme om haar eczeem plekken mee in te smeren.
Ik let er heel erg op, want ze kan echt nergens tegen. Zo had ik laatst creme van ROC om haar droge huid mee in te smeren, na 1 dag zat ze al helemaal onder de uitslag.
Het is even zoeken en het kost best wat, maar nu hebben wij een tevreden meisje. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Linda
 
Hallo Marianne,

Ik heb zelf allergieëen en astma, dus voor mijn zoontje ben ik meteen gestart met producten van Weleda, badspullen en bodylotion en huidolie. Dit bevalt ons erg goed. Gelukkig is zijn huidje nog heel mooi. Ik doe hem om de dag in bad, gebruik sesitive pamperdoekjes, maar ook wel eens eigen merk van Etos.
Verder was ik meestal met neutral en gebruik ook de wasverzachter van robijn. De witte was doe ik met witte reus en ipv wasverzachter gebruik ik gewone goedkope azijn. Ik las een keer in het blad 'gezondheid'dat dit alle zeepresten verwijdert. Het ruikt gelukkig niet zuur, maar helaas ook niet zo fris als met wasverzachter.
Tot slot gebruik ik voor ruwe plekjes, als hij die een keer heeft, calendulan creme van VSM of dokter Vogel.
Heel veel succes ermee.
Groetjes Miranda
 
Hoi Marianne,
ons zoontje heeft ook een hele gevoelige huid. Onze verloskundige heeft ons aangeraden om de goedkoopste tissues (zonder parfum, etc.) te kopen en deze in een bakje te doen met olijfolie van de aldi (deze is goedkoop en ruikt ook niet zo sterk en er zit verder geen troep in). Daar veeg ik z ´n billen mee af. Werkt erg goed. Sindsdien heeft onze zoon nooit meer rode billetjes gehad! Succes!
 
Ze raden over het algemeen aan om helemaal geen wasverzachter te gebruiken.
Ook is het raadzaam om op te passen met het gebruik van parfum po je eigen lijf omdat hij er dan ook mee in aanraking komt.
Wij gebruiken voor onze dochter vettende badolie en pamper sensitive babydoekjes en dat is het.
Gelukkig is het nooit echt lelijke eczeem geworden, maar alleen maar bij uitslag en droge plekken gebleven.

Hoe reageert hij op andere dingen, zoals bijvoeding, eventueele huisdieren, enz.

Mijn dochtertje is nu sinds vrijdag 6 maanden en heeft toen ook voor het eerst bijvoeding gehad, maar dit is niet goed gegaan.
Ze lag binnen 4 uur helemaal open.
Echt uitslag tot bloedens aan toe.
Ze heeft een koemelkallergie en huisdierenallergie.
We hebben tot nu toe alleen nog maar johannesbroodpitmeel (tegen het spugen) en rijstebloempap geprobeerd, beide was een drama


groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan