help

Ik weet het niet meer !!!
Heb een zoontje van bijna 14 weken.
Hij slaapt weinig tot niet , hij heeft last van zijn darmen.
Hij gebruikt nutrilon omneo en sinds kort gemengd met gewone nutrilon, omdat de omneo zijn werk niet deed.
Zijn darmen blijven echter rommelen en zeer bewegen hij heeft er echt last van, hij laat harde poepies en boert veel.Hij poept wel goed.
Als hij eindelijk slaapt, want dat wil ie heel graag schiet ie weer wakker van de buikpijn.
Het zou zo ondertussen toch moeten afzakken als het gewone darmkramp is hij is bijna 3,5 maand.
Zit er aan te denken om andere voeding te gaan geven, aan het consultatiebureau heb ik echt niets die zeggen steeds wat anders............
Als ik andere voeding wil gebruiken is dat dan automatisch soja of zijn er ook andere eiwitvrije soorten ?
heb gehoord dat t niet verstandig is om op soja over te gaan weet niet meer waarom.
Ben zo langzamerhand uitgeput, loop al 14 weken dag en nacht met een huilend kind op mijn arm en eet niet meer wat ik moet doen
Zelf ben ik bang dat zijn darmen de voeding niet tolereren, maar iedereen gooit het op darmkramp

Wie heeft er tips / ervaringen

Marja
 
Moeilijke situatie, heeft hij nog meer klachten als eczeem, diaree, verstopping.

Komen er allergieen voor in de familie?

Huilt hij echt omdat hij krampen heeft of is het een zo genaamde huilbaby?

Als je denkt dat het een allergie is want daar doel je op met de eiwitten dan is het een koemelkallergie en kan je overgaan op hypoallergene voeding daar zitten minder eiwitten in dan is er ook nog pepti van nutricia en dat is koemelk vrij.

Maar misschien dat je eens met de huisarts kan overleggen. Zelf heb ik ook niet zo een goede ervaring met het cb.

Maar luister naar je gevoel en vertrouw daar op.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Ik heb geen tips voor je, wil je alleen veel sterkte wensen. Lijkt me erg zwaar. Mijn vriendin haar baby heeft ook veel darmkrampjes, zij bakert haar baby in op advies en dat lijkt te helpen. Misschien is dat een idee voor jullie?
 
ik weet uit ervaring hoe erg dit is, ik heb hetzelfde met mijn zoontje gehad,het is echt moeilijk om er achter te komen wat je moet doen. belangrijk is dat het inderdaad krampjes zijn, slaat hij dubbel schopt hij en houd hij zijn vuistjes gebald dan is de kans heel groot dat het inderdaad zo is.Je kunt het beste niet te snel van voeding wisselen dat kost ook weer 2 weken om een duidelijk resultaat te krijgen.
ik ben na een maand begonnen met abc dopphilus van Solgar. een mespuntje per dag door zijn voeding. dit poeder maakt zijn darmpjes sterker en bouwt een weerstand op.verder alleen bronwater gebruiken en proberen zo rustig mogelijk te voeden.veel succes.
 
Hoi Onze zoon heeft ook veel last van zijn darmen gehad en wij hebben ook Omneo gebruikt en daarbij cinababy van VSM dit is een homeopatisch product het wordt wel eerst was erger maar daarna is hij helemaal ervan af.
En hij slaapt er goed op!!!!!
Succes
 
Het enige wat ik nog kan toevoegen is: probeer anders eens om de voeding aan te maken met rooibos of venkel thee i.p.v. water. Kook gewoon water, laat de thee 5 - 10 minuten trekken en voeg de voeding toe. Meer is het niet! Ik heb rooibos thee bij mijn dochtertje gebruikt en ik moet zeggen dat ze er zeer goed op gereageerd heeft. Let wel dat je de thee niet meer in de magnetron mag verwarmen want dan gaan de werkzame stoffen verloren, wel een flessenwarmer of pannetje gebruiken. heel veel sterkte ermee!
 
Terug
Bovenaan