help

mijn dochtertje noa is inmiddels 9 maanden oud, maar ze slaapt nog niet door, ze word zo,n 6 tot 10 keer per nacht wakker en wil ze een paar slokjes drinken.
ik heb alles al geprobeerd van een flink bord pap voor het slapen gaan en laten huilen,of haar later naar bed stoppen , maar dat werkt niet, ik ben wanhopig en moe , het is zo,n lief meisje echt waar, maar snachts pffff ik word er gek van
groetjes romy
ik hoop dat jullie tips hebben
 
romy ik leef helemaal met je mee. Mijn zoon ( nu ruim 2 ) is ook heel veel wakker geweest totdat hij ging lopen, daarna ging het steeds beter, maar hij heeft nog steeds periodes dat hij 2 tot 3 keer per nacht wakker wordt.
ook wij hebben al van alles geprobeerd. hij wordt 's morgens ook altijd huilend wakker, terwijl hij op de dag heel erg vrolijk is en heel sociaal.. iedereen is dol op hem.
maar ook ik heb periodes gehad dat ik moe en op was. maar doordat hij op de dag vrolijk en gezellig was vergat ik vaak weer mijn moeheid. ging zelf vaak vroeg naar bed om mijn eerste slaap te halen zodat ik er beter tegen kon als hij wakker was.
nu heb ik een dochter erbij en die slaapt echt super en wordt lachend wakker. ze is nu 7 maanden en gaat fluitend door het leven. ik zag er tegen op een beetje een tweede zo van als deze weer zoveel wakker wordt.. red ik dat wel, maar ik mag niet klagen .
helaas dus geen pasklaar antwoord. een collega heeft ook een 2e kindje en die is ook zo vaak wakker en ook al van alles geprobeerd. dus misschien een schrale troost dat je niet de enige bent en het wordt beter.
gr mariette
 
Hoi Romy,

Ook van mij geen tips, maar wel herkenning. Zit nu achter m'n pc en ben moehoe..... Heb het gevoel weer de hele nacht met ons mannetje bezig te zijn geweest. En dat is eigenlijk ook zo... Als hij om half 8 naar bed gaat, slaapt ie als een roosje tot een uurtje of half 12 dan is het vaak mis. Soms maar 1x huilen, maar vannacht weer zowat elk uur. En laten huilen is niet echt een optie, tenminste bij ons werkt het niet. Maar ja, daar weet jij dus ook alles van. Soms helpt het al om te weten dat je niet de enige bent vind ik. Oja, mijn zoontje wordt aanstaande dinsdag 9 maanden. Overdag is het een superkind, zo lief en vrolijk en ondernemend, maar 's nachts..... soms word ik er ook echt gek van en huil ik lekker even met 'm mee. Niet dat dat helpt... Sterkte en succes en nogmaals, je bent niet de enige!
 
Goh, vervelend joh. Als wij dat een week hebben, ben ik al op.
Wat bij ons dus wel hielp is nutrix door de laatste fles en vroeger naar bed. Klinkt raar, maar het hielp wel. Ik probeerde maar te rekken zodat mijn zoontje later te eten kreeg, Dacht dat ie het dan langer uit zou houden, maar dat werkte niet zo. Ook, hij is nu 5,5 maanden, maakte het een groot verschil toen hij een vaste hap kreeg, maar daar zijn jullie al voorbij.

Kan het misschien zijn dat ze behoefte heeft aan meer eten? Ik heb me heel lang braaf gehouden aan de richtlijnen van het cb, maar dta was te weinig. Hij werd steeds wakker en wilde drinken. Nu krijgt ie iets meer en slaapt als een roosje.

Hoop dat je snel een oplossing vindt en weer lekker kunt slapen

groetjes
 
Hoi Romy,
ook ik heb hetzelfde probleem. Mijn zoontje is inmiddels 10 maanden en heeft eigenlijk nooit echt goed geslapen. Heel soms slaapt hij een nachtje goed en dan denk ik: zou het vanaf nu goed gaan maar de volgende nacht gaat het weer mis. Ik heb echt alles geprobeert, laten huilen, inbakeren, extra flesje, speentje, naast zijn bedje slapen (op een matras) en noem maar op. Niks helpt!!! Sinds 1 maand heb ik het opgegeven en slaapt hij gewoon tussen ons in. Alleen zo slaapt hij enigzins door. En hoewel iedereen zegt NIET DOEN ik heb toch mijn nachtrust nodig. (Ben zelfs bijna flauwgevallen van vermoedheid). Mijn man helpt trouwens wel mee, maar de kleine wil meestal zijn moeder, nu schreeuwt hij als hij papa s'nachts ziet al: mama mama mama!!!!
Soms vragen mensen mij of ik geen tweede kindje wil en als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik niet weet of ik dit wel een tweede keer mee wil maken.
Ik ben wel altijd "opgelucht" om te lezen dat ik niet de enige ben!

Ik wens je veel sterkte en ooit komt het allemaal wel goed!!!!
 
Terug
Bovenaan