HELP

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje (boel) van slag.
Ik heb bijna 8 weken borstvoeding gegeven en heb nu het idee dat de productie terug loopt.
Dit vind ik erg jammer en ik maak me ook zorgen over mijn zoontje.
Nu adviseerde de huisarts om voor de nacht een flesje te geven.
Kun je borst en flesvoeding wel combineren en kan het geen kwaad als ik elke avond een flesje zou geven?
Ik probeer ook al te kolven maar dat lukt voor geen meter.
Ik ,wordt van dit alles erg onzeker.
Hopenlijk heeft er iemand een goede tip.

groetjes van Anna.
 
Hoi Anna,

Ja hoor, je kunt best borstvoeding en flesvoeding combineren. Wel zou ik proberen om 's avonds toch even aan te leggen of even wat vaker aan te leggen, in de hoop dat de productie terugkomt. Ook kun je de huisarts om een n eusspray vragen die de toeschietreflex opwekt.
Over het kolven zou ik me niet al te druk maken, kolven is een techniek die je leren moet en dat lukt meestal niet meteen. Evventueel kun je een consult bij een lactatiekundige aanvragen om te leren kolven. Ook kun je met VBn of LLL bellen als je meer wilt weten over combineren borst/fles of voor andere tips,

succes,

Judith
 
Anna,

Ik geef nu bijna 15 maanden borstvoeding en heb ook zo een periode gehad.

Weet hoe onzeker je je kan voelen. Misschien dat ik wat onzekerheid bij je weg kan nemen.

Hoop dat je er tijd voor hebt en je moet er ook voor 100% achterstaan want het is een paar dagen intensief.

Leg je kindje om het uur aan. Op die manier komt je productie geheel weer op gang. Echt je geloofd het misschien niet maar echt het werkt.
Ook snachts zeker een paar keer wakker maken.
Of een keer kolven.

Zolang je kindje een paar plas luiers per dag heeft gaat het goed.

Mocht je voor de veiligheid een flesje willen geven kan dat geen kwaad. Maar daar loopt je productie meer van terug omdat op het moment dat je kindje het flesje drinkt je borsten niet gestimuleerd worden.
Maar dat is een keus die je zelf moet maken.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je me ook mailen als je wilt anders word het hier zo een lap tekst.
spookje@levally.com

Heel veel succes
 
sluit me aan bij de anderen: wil je meer info of extra advies kijk dan eens bij het forum op www.borstvoeding.nl ! Heb ik zelf veel aan gehad!
Groet....Babette
 
Ik geef nu 7 maanden borstvoeding en heb 2x zo'n moment gekend. Het kost even heel wat energie, en je moet zelf goed gemotiveerd zijn, maar dan lukt het echt. Ik sluit mij dus aan bij bovenstaande.
Ook kan het soms helpen (al is het psychologisch) om borstvoedingsthee te drinken.
Heel veel succes.
WIllemijn
 
Zo'n momenten zijn ook voor mij herkenbaar. Als je graag borstvoeding wilt blijven geven, mag je zeker geen flesje beginnen geven. Als je een flesje geeft ipv BV, dan zul je nog minder melk aanmaken, doordag er zogezegd minder vraag is.

Probeer haar juist meer aan te leggen, zoals ze hierboven al beschreven, zo komt je productie weer op gang. Het is inderdaad even vermoeiend voor jezelf, maar al bij al duurt het niet zo lang...

Veel succes!!!

Veerle.
 
Hai Anna,

Tja ook ik zat met dit probleem, ik ben dus wel gaan combineren, en inderdaad door de laatste voeding in fles vorm te geven dor mijn man en zelf wel op dat tijdstip te gaan kolven om de productie op peil te houden. Wat je dan kolft kan je prima invriezen en heb je wat achter de hand mocht het een keer nodig zijn, je kan dan ook bijv na 2 avonden flesvoeding weer een avond het gekolfde van de vorige avonden geven
succes ermee, Irene
 
Terug
Bovenaan