help!

Mijn vraag gata over slapen, helaas niet helemaal duidelijk waar onder deze gezet moet worden, ontwikkeling misschien?

Gata om het volgende.Mijn dochter is nu 11.5 mnd oud. sinds 2 weken wil ze niet meer slapen!
Normaal sliep zij de nachten niet erg door, kwam 1 á 3 keer per nacht, ze sliep 2 slaappjes overdag rrond de klok van 9.30/10.30 uur ging ze slapen zo 1 á 2.5 uur lang en símmdags ging ze ook even slapen zo rond 12.00/13.00 voor 1 á 3 uur uurtjes. de ene keer 2 korte slaapjes, de ander keer 1 lang en 1 kort. Ze is totaal geen kind van de klok. Dat maakt mij ook helemala niet uit.

Ik ben sinds 3 weken gelden gestopt met BV ineens. ze kreeg nog 3 keer per dag , (borst onstebeurd) Ze wilde zelf niet meer, heb nog 3 dagen geprobeerd, maar nam het niet. vind ik ook niet erg. ze heeft lang kunnen drinken. En beter dat ze het zelf aan geef dat het voldoende is, dan dat ik niet meer heb en zij nog wel wil.

Maar nu wil ze overdag niet meer slapne. ik weet dat kindjes van 1 jaar nog maar 1 slaapje na het broodje tussen de middag doen.Maar dochter lief gata niet slapen. is om 7.00/8.00 uur wakker. en gaat lekker haar gang, ik probeer haar wel tegen 10/10.30 uur te laten slapen, tot een grote krijsstrijd van haar. na een uur gillen, sussen wil ze echt niet slapen, en speeld weer veder beneden.
Je zou zeggen dan wil ze wel vroeg naar bed s'avonds. nou dacht het van niet.

Eind van de dag is ze moe.,rode wangen, niet willen eten, huilerig,handjes in haar ogen. maar slapen oh maar. wat ik ook probeer, zelfs met een warmflesje mee het bed in. niks helpt.

Maar s'avonds wil ze ook niet salpen, tegen 20.30/21.00 uur gaat ze tegen je aanliggen en dan gaat ze pas slapen. terwijl ik al vanaf 19.00 uur bezig ben om haar te laten slapen. maar een grote stijd heb met haar.

En als ik haar later in bed doen tegen 20.30/21.00 uur is het zonder strijd slapen.

ja dan laten we hat maar later naar bed gaan, want elke avond 2 uur lang strijd daar hebben we ook geen zin in.

Wie heeft er tips?
of hoe doen jullie dat?
Hebben jullie dit ook meegemaakt en is het een periode/fase waain ze zitten.

Thanks
 
Hoi,
Wat vervelend dat je dochter niet wilt slapen. Ik herken het wel.
Mijn dochter is al vanaf haar geboorte (en zelfls al daarvoro) heel actief kindje. Ze wil alles ontdekken en vindt de wereld veel te interessant.
En heeft al vanaf haar geboorte overdag weinig geslapen. Als ze overdag totaal 1 uur sliep was het veel. En ik had van alles geprobeerd. Want meestal sliep ze 2 keer een half uur a 3 kwartier. En ben toen op een geven moment overgegaan op 1 keer slapen volgens mij toen ze 7 maanden was. En toen ging ze wat langer slapen (ca 2 uur). En nu slaapt ze 2,5 tot 3 uur.
En 's-nachts werd ze ook vaak wakker tot paar weken terug werd ze tussen 20:00 en 06:00 uur nog wel 2 keer wakker voor een voeding (bv) en soms wel 3 keer.
En tot ongeveer 3 maanden geleden werd ze ook bijna elke ochtend tussen 5 en 7 uur wakker en wilde niet meer slapen. Was erg uitputtend voor mij.

Mijn dochter is nu bijna 14 maanden en ze wordt ca half 8 wakker. Zo nu en dan pas om half 9 of nog later.
Dan gaat ze om 12:30 a 13:00 uur naar bed (na haar broodje en in haar kamer krijgt ze nog bv en valt dan in slaap) Ze slaapt 2,5 tot 3 uur. En dan 's-avonds gaat ze ca. 20:00 uur naar bed. En sinds bijna 3 weken wordt ze nog maar 1 keer wakker voor een voeding en ze heeft zelfs een keer een nacht doorgeslapen. Ze wordt nog wel eens tussen door wakker maar meestal zit er dan nog een boertje dwars. En een enkele keer is ze wel eens 2 uur wakker 's-nachts huilen en dan heb ik geen idee wat er is, zoals afgelopen nacht. En uiteindelijk valt ze weer in slaap.

Misschien kun je eerst het volgende eens proberen:   (dit schema had ik tot paar weken terug en werkte voor haar ook goed)
ca 08:00 uur ontbijt10:00/10:30 uur fruithap
11:30 uur naar bed (mijn dochter sliep ca. 2 uur, soms 3 uur)
Als ze wakker wordt lunch
En dan vroeg (17:00 uur) avond eten voor haar
En dan misschien nog fles (ik weet niet wat je eetschema is voor haar)
En dan tussen 19:00 en 20:00 naar bed.

Want kennelijk is 10:00/10:30 uur nog te vroeg voor je dochter. Probeer dit eens voor een week of zo. Ik denk dat je heel strikt moet zijn voor je dochter. Echt vaste tijden de dingen doen. En als dit ook niet werkt. Misschien nog later, net zoals mijn dochter. Gewoon pas rond 12:30/13:00 uur
Ik hoop dat iets hebt aan mijn adviezen.
Veel sterkte
groetjes Chantal
 
hoi chanta

Het gekste is dat ze wel moe lijkt te zijn, in haar oogjes wrijven, en gapen, maar niet willen slapen.
als zij niet wil slapen tegen 10.30 uur probeer ik   het ook later.
Maar ze wil gewoon niet.

Ik heb haar bevoorbeeld net naar bed gebracht 19.15 uur. ze was aan het gapen, huilen en oogjes wrijven. ik leg haat i bed met warme melk. melk is op. maar daarna is het gillen.

Ik denk wel dat het een fase zal zijn in haar leventje/ontwikkeling.
 
VRAAG AAN CHANTAL

Chantal

Jouw verhaal over jouw dochtertje is bijna een kopie van ons dochtertje. Nu bijna 11 maanden. Ze slaapt overdag nog minimaal 2 x en soms 3 x. Soms 1x lang en dan 2x kort of 3 x kort, etc etc

Vraag 1
hoe ben jij overgaan naar 1x slapen? Gewoon niet naar bed brengen rond 10.00 uur en wachten tot 12.00 uur? Of heb je jij het op een andere manier gedaan?

Vraag 2
Nachts wordt onze dochter ook minimaal 2 x wakker en tegen 5 uur of 6 uur is ze al klaarwakker. Hoe is dat bij jullie overgegaan? Is dat overgegaan toen ze overdag minder is gaan slapen? Of op een andere manier?

Graag jouw tips, want we zijn erg vermoeid aan het raken door de weinige slaap

Thxxxxx

Gr. Jeannette
 
Terug
Bovenaan