help

het hoort hier misschien niet thuis maar plaats het ook hier misschien dat ik iemand vind die raad weet of zo


Hallo

Ik ben mama van twee dochters eentje van bijna 4 jaar en een van net 3 maanden.
vandaag ben ik er achter gekomen (via huisarts) dat ik toch wel in een depresie zit.
ik ben heel bang moe voel me onbegrepen en heb nergens geen zin meer in.
nu wilde ik vragen of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben(liever niet natuurlijk) of iemand die iemand in zijn omgeving heeft gehad die dit ook heeft meegemaakt?
over praten schijnt tehelpen.
hopelijk reageerd er iemand ook al is het misschien moeilijk.

groetjes een wanhopige mama
diana
 
Hoi Diana,

Ik heb niet veel tijd nu. Ga mijn dochter naar bed brengen.
Maar wou je even laten weten dat ik het heel goed herken. Heb hetzelfde gehad, en soms nog wel een beetje. je bent zeer zeker niet de enige. En ik merk dat ik ook niet altijd mijn verhaal kwijt kan. Omdat het toch een beetje een taboe-onderwerp is als je je niet blij voelt als je een kindje hebt gekregen.

Heb een zoon van 3 jaar en een dochter van 14 maanden. En heb het toch wel erg moeilijk gehad.
Schrijf later meer, dochter moet echt naar bed
groetjes
Chantal

 
Hoi Diana,

Ook ik herken jou verhaal...Bij mijn oudste (nu 2) heb ik dat ook gehad, vlak na zijn geboorte, ik ben toen aan de anti-depressiva gegaan, omdat ik er geen kant mee op kon. Ik heb dit ong 4 mnd gebruikt en ben toen weer af gaan bouwen, het heeft mij in elk geval goed geholpen en voelde me gauw weer de oude..
SINT JANSKRUID schijnt ook zo'n werking te hebben...en is gewoon bij het kruitvat en drogist te krijgen...misschien geeft het jou net het zetje om over je sombere gevoelens heen te krijgen. Maar bedenk ook dat er nog steeds hormonen door je lijf gieren,Die geef ik ook nog de schuld ( mijn dochtertje is 10 weken) als ik me niet happy voel.

Succes, en als je hier nog eens over wilt praten , vooral doen!!!!

Doreen
 
Hoi Diana,

Had nog beloofd om te schrijven. Heb het afgelopen week druk gehad, en ook vanwege het mooie weer ben ik weinig thuis.
Hoe is het nu met je? Ik hoop dat wel wat beter met je gaat. Misschien helpt het mooie weer. Bij mij tenminste wel. Ben een stuk vrolijker erdoor.

Ik heb dus een zoon van 3 jaar: 9 maanden na zijn geboorte storte ik in. Ik had toen een postnatale depressie. Ik huilde heel veel en voelde me erg alleen en kon er niet goed over praten. Heb toen anti-depressiva (xerosat) gekregen en dat hielp. En ben ook met iemand gaan praten en dat hielp ook. Er zat nog veel onverwerkt verdriet en boosheid bij mij van vroeger. Maar ik zat toen ook in WW (was namelijk ontslagen) en moest dus solliciteren terwiijk ik eigelijk helemaal niet wilde werken, maar ik moest wel want anders zouden we finanancieel niet redden. Alles bij elkaar was gewoon te veel en ik storte in. Heb ongeveer 3 a 4 maanden in ziektewet gezeten en het ging steeds beter en uiteindelijk ook de medicijnen langzaam afgebouwd.
En ik heb ook een dochter, 14 maanden, en weer toen zij 9 maanden was storte ik in. Was verschrikkelijk moe (komt doordat ze nog steeds niet doorslaapt, nu nog niet) en ze is een moeilijke eter.....(dat gaat nu redelijk goed), maar ja als moeder maak je je verschrikkelik druk als je kind niet goed eet. Ik voelde me een slechte moeder, kon geen geduld meer opbrengen, was snel boos, en mijn arme kinderen moesten het ontgelden. En er kwamen zelfs gedachten in me op dat ik liever geen kinderen had willen hebben, en meteen spijt van die gedachte.
Volgens huisarts was ik niet depressief maar moest wel oppassen want ik zat er wel tegen aan. En ik kon nu geen medicijnen slikken omdat ik nog borstvoeding geef. Heb nu weer paar maanden in ziektewet gezeten. En langzaam aan gaat het nu weer wat beter. Nog niet helemaal. Zijn nog dagen dat ik echt gewoon moeite heb om de dag door te komen. Maar een dagritme hebben met de kinderen helpt om de dag door te komen. En met de kinderen gaat het goed. En ik heb geluk met mijn kinderen. Ze zijn allebei heerlijke vrolijke kinderen. En de een is een makkelijke slaper en eter en de andere juist een moeilijke eter en slaper. En ik moet gewoon meer naar hun kijken, ze zijn gelukkig en blij en lachen de hele dag. En ik moet gewoon proberen daarvan te genieten. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Het advies wat ik je zou willen geven, probeer met iemand erover te praten, je vriend/man, een vriendin, (schoon)moeder/vader of een profesioneel iemand. Wat mij ook erg hielp was om mijn gedachten op te schrijven. Om de paar dagen schreef ik in mijn dagboek. En het hielp om van me af te schrijven.
En ik wil ook met je "praten" (via dit forum, mail of zelfs via de telefoon)........

In ieder geval heel veel sterkte en probeer te genieten van je kinderen.
Groetjes Chantal
 
hallo chantal

dat is een heel verhaal pppfffffffffffff zeg
maar moet wel zeggen dat ik er heel veel in herken.
ook fijn dat je het met me wilde delen (en de andere die het lezen)
inmiddels ben ik bij de huisarts geweest en kan ik maandag voor een gesprek met iemand komen ( lekker snel )
vandaag heb ik een rot dag gehad want merel heeft veel gehuilt gekrijst en fleur ( de oudste) wilde vandaag ook zeker niet mee werken.
ik ben op dit moment dood moe mijn hoofd tolt en ik weet het even niet meer en hoop dat morgen beter gaat.
ik zou het wel fijn vinden om inderdaad met je te mailen of msn of misschien wel te bellen.
laat ik dan maar beginnen met het op schrijven van mijn e-mail adres.
dit is c.stultjens@chello.nl .
hopelijk tot snel en dat we elkaar kunnen helpen..

groetjes diana
 
Hoi Diana,

ik heb op dit mnet niet veel tijd, ben volgende week weer thuis dan meer. maar wat mij heel eg helpt is vitamine B complex met hoge dosering te slikken. daardoor voel ik mij een stuk beter. En gelukkig met het mooie weer is het ook iets makkelijker de zon weet te zien schijnen binnne in mij. Ga lekker veel naar buiten.

groetjes Renée
 
Terug
Bovenaan