help!!!

goedemorgen,

Mijn zoon van nu 10 maanden wil niet meer eten, hij weigerd al een dag of drie zijn eten. Met veel pijn en moeite komt er wel iets in hoor, met name   kleine beetjes melk per keer. Nu had hij afgelopen twee dagen ook diaree dus het drinken was echt belangrijk. Overdag wil hij eigenlijk niks hebben, ja drie hapjes pap of 20 c melk per keer. Gelukkig voor mij word hij nu ' nachts wakker (ik denk van de honger) en dan drinkt hij zo een fles van 180 c weg. Afgelopen nacht heeft hij hierdoor toch al 280 cc mlek binnen gekregen.
Maar nu het weer ochtend is.... in totaal wel 10 hapjes pap gehad.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, hij is vrolijk (ja wel boos als hij iets wil wat niet mag zoals de stkker van de tv pakken en dergelijke), slaap prima. Ik zie wel iets in zijn mondje (hij heeft al 8 tanden), maar niet zozeer dat je zegt goh daar komt het door.Hebben jullie tips? Ik maak me best zorgen, ga morgenh naar de ha voor het uitsluiten van medisch iets.

O ja hij is twee weken geleden erg ziek geweest, had het rs virus en een flinke oorontsteking te pakken. Hier heeft hij antibiotica v oor gehad.

Alle tips zijn welkom, ik weet het nl niet meer.
O ja nog een vraagje, ik weet dat je een kleintje niet moet dwingen om te eten, maar doe je dat ook door hem regelmatig iets aan te bieden? Hij gaat dan nl wel altijd huilen.

groetjes Mireille

Hoihoi,

Nooit leuk als je kleintje niet wil eten maar het lijkt erop dat hij wat ziekjes is. Mijn zoontje heeft het ook gehad en at vanaf dag 5 weer. Hij at echt bijna niets maar  ik liet hem wel beetjes drinken. Na 3 dagen was ik ook bezorgd en dacht waar gaat dit heen. Ook hij was vrolijk en sliep goed.
Het is dus weer goed gekomen, maar ik kan me voorstellen dat een bezoekje aan de ha je geruststeld. Succes!

groetjes Cindy

hoi hoi,

Ik herken je frustratie, mijn zoontje wil ook al 5 dagen bijna de fles niet,  op het cb zeiden ze dat hij minimaal 500 cc per dag moet hebben en daar komt hij net op.
Gister was zijn luier tot 2 keer toe niet nat, dus ik maakte me wel zorgen, heb hem klem gelegd op schoot en ben gaan neurien en ja hoor 160 cc gedronken!!!

De buikgriep gaat vreselijk rond, dus jouw zoontje heeft daar vast last van, op werk op een kdv en daar hebben alle kinderen diarree en willen niet eten.

Maar jou zoon is 10 maanden?Eet hij wel vast voedsel?Anders kan je natuurlijk ook extra sap aanbieden, roosvicee stop bijvoorbeeld.ik zou als ik jou was 's nachts niet weer steeds volle flessen melk geven, hier raakt hij snel aan gewend en daardoor drinkt hij overdag dus minder...je kan ook de melk als pap geven. Misschien vergis ik me wel en is je zoon 10 weken, dan klopt dit allemaal niet natuurlijk...

succes

Terug
Bovenaan