help!!!

Hallo moeders,

Ik heb een probleem, mijn zoontje Jochum is 15 maanden en vertikt het om uit een tuitbeker te drinken. ik was laatst bij het cb en daar zeiden ze dat het niet goed is dat hij nog uit een flesje drinkt, omdat hij al tanden en kiezen heeft.
ik heb al van alles geprobeerd, met anti lek , zonder anti lek, gewoon zo uit een beker drinken. Niks lukt.
Hebben jullie nog tips?

Groetjes Geeske

Tygo wilde dat ook niet, maar omdat ik er dus ook op aangesproken was (Tygo heeft immers al 14 tanden/kiezen) heb ik hem alleen nog maar een tuitbeker gegeven. Hij heeft er een week over gedaan om heeeeel weinig te drinken, maar op een gegeven moment dronk hij uit de tuitbeker en toen was het ook meteen klaar met de fles. Het klinkt hard maar hem gewoon geen fles geven maar alleen een tuitbeker dan is hij zo overgestapt. Succes...

Hoi,

Je zou ook kunnen overwegen om de "fase" van de tuitbeker over te slaan en het drinken met een rietje proberen.

Hoe pak je dit aan? Koop een paar pakjes drinken (wicky of roosvice o.i.d.). Laat je kindje uit het pakje drinken terwijl je zachtjes het drinken omhoog drukt. Vaak (of na een paar keer proberen) krijgen ze het principe door en hoef je de tuit helemaal niet meer aan te bieden.
Je kan dan bijvoorbeeld de rietjes beker van Nuby aanschaffen en heb je helemaal geen tuitbeker meer nodig. Een tuitbeker wordt vaak afgeraden ivm de ontwikkeling van de tandjes. Dat heeft te maken met de vorm van de tuit. Een rietje is ronder en staat deze ontwikkeling minder in de weg. Daarnaast hebben vrij veel ouders rietjes in huis. Als je een keer je tuitbeker bent vergeten, dan kan je kind gewoon met een rietje drinken.

Als je het drinken uit een beker wilt leren, dan zou ik meerdere malen per dag dit aanbieden. Gewoon om te proberen. Het kan met water. Maar om makkelijk te beginnen zou je yoghurt kunnen gebruiken. Dit is dikker waardoor het minder snel het verkeerde keelgat in schiet.
De oefenbeker van Difrax kan misschien helpen. Deze heeft een neusuitsparing zodat je kindje het hoofd niet helemaal achterover hoeft te houden.
Wat ook kan helpen is dat je beide uit een zelfde beker/glas drinkt.

Heel veel succes!

Terug
Bovenaan