help!!!!

A

Anoniem

Guest
ik weet het allemaal even niet meer, hoop dat jullie kunnen helpen.
ons zoontje is van 24-5-8, dus 6 mnd geweest.
hij krijgt normaal 5x 180 + 6 schepjes voeding, vorige week woensdag heeft hij buikgriep gekregen, dus kwam er meer uit dan erin bleef. daarna bleek ook nog dat ie de 5e ziekte had.  maar hij houdt nu zijn voeding nog steeds niet binnen. zijn al bij de huisarts geweest, voilgens hem is verder alles oke
kan het mss zijn dat hij niet meer aan 5 flesjes toe is?
hij krijgt  normaa om 8.00 12.00 1530, 1830 en 2200 hij geeft nu dus meestal het flesje van 1600 terug en om 1830 drinkt ie maar 100cc op?
met bijvoeding zijn we pas aan het testen, heeft maar 1 hapje gehad, en daar kreeg ie uitslag van. dus 1 week gewacht...daarna de buikgriep.
weet dus ook niet als we nu 4 flessen gaan geven, hij daar ook genoeg aan heeft, zonder bijvoeding
nog een vraagje, kunnen we al overstappen naar opvolgmelk, of kan dat alleen in combinatie met hapjes??
hoor daar ook steeds verschillende meningen over...

hoop dat jullie me kunnen helpen

Hoi hoi.

Vanaf 6 mnd mag je naar de opvolgmelk, dat kan je gelijk doen, maar je kan je flessen ook mengen ( de ene helft bv nutrilon 1 en de andere helft nutrilon 2 of andere voeding die je geeft. Als dan je blik leeg is ga je over op de opvolgmelk en zo kan je kindje er rusig aan wennen aan zijn andere voeding. Vanaf 6 mnd "moet" je kindje ongeveer 700 - 800 cc flesvoeding binnen krijgen. Heb je al een diksapje geprobeerd? Dat zou je ook nog kunnen opwarmen, dat deed ik ook de eerste keren en bij mij vond ze dat heerlijk. Zo krijgen ze ook weer vocht binnen. Nou sucses en we horen wel of het lukt.

Groetjes Karin.

Ik zou het gewoon proberen, je kunt tenslotte ALTIJD terug! Dat hebben wij ook gedaan; hij gaf eerst aan overdag teveel te krijgen maar toen we terug gingen naar 4 (was de eerste keer met ± 4 ½ maand) werd hij 's morgens een uur eerder wakker!
en ik was aan het rekken van 16.00-20.00 met speentjes terwijl hij die normaal nooit nodig had! Nu zul jij dat probleem al niet hebben omdat hij dan een groentehapje krijgt tussen die twee flessen in... Toen heb ik dus ook niet moeilijk gedaan, hop gewoon weer een vijfde fles aangemaakt! Honger is honger!

Het volgende stukje heb ik even uit een andere topic gekopieerd, scheelde een stukje typen haha!
Hier zaten we met onze kleine man met 5 maanden op 4 voedingen 08.00-12.00-16.00-20.00 uur dat ging eigenlijk redelijk vanzelf. Hij gaf het zelf aan dat hij langer tussen de flessen kon laten. Het schema daarvoor was 07.00-10.30-14.30-18.00-21.30 uur
Hij ging op een gegeven moment 's morgens langer slapen en huilde dus ook niet van de honger maar ging eerst lekker spelen. Vandaar dat ik dacht dat er wel wat meer nacht tussen kon...
Ook hadden we  het idee dat er wel een fles afkon omdat meneer overdag soms zomaar 50 à 60cc soms wel 110cc liet staan!

Wij zijn ook met 6 maanden pas met bijvoeding begonnen, dus wij zaten ook al eerder op 4 voedingen dat dat hij een volledige maaltijd aan bijvoeding at..
Wel deden we bij de fles van 20.00 uur een beetje rijstebloem (later bambix) zodat hij de nacht wat beter doorkwam.
De nr2 hebben we ook rond de 6 maanden geïntroduceerd, net zoals mijn voorgangster al aangaf; geleidelijk aan... ik heb dan niet de poeder gemengd maar om en om een fles nr1 of nr2 gegeven.
Ik heb namelijk begrepen dat het ijzergehalte van de nr2 aanzienlijk hoger is, dat hebben ze nodig voor de groei en ontwikkeling. Dus had voor mezelf het idee dat als ik ze zou mengen dat de verhouding dan helemaal zoek zou zijn....Dat is volgens mij ook de reden dat ze aangeven dat nr2 beter is als ze al behoorlijk bijvoeding eten, je kunt ook wat langer de nr1 ernaast blijven geven tot je gevoel zegt dat hij genoeg voedingsstoffen via bijvoeding binnenkrijgt om zonder de nr1 te kunnen? Ik heb hier op het CB altijd te horen gekregen dat het niet zo erg is om wat langer de nr1 te blijven gebruiken....

Nog even over de buikgriep; ons ventje van net 1 heeft afgelopen week buikgriep gehad en daarvoor at hij behoorlijk maar zijn eetlust is nog niet op peil! Dus het kan zeker een tijdelijke dip zijn... maar zoals ik al zei; ik zou het gewoon proberen, er is altijd een weg terug! Ze weten zelf dondersgoed wat ze nodig hebben! De slimmerds!

Succes met je mannetje!

Groetjes Saskia

dit is idd vervelend mijn zoontje kreeg het rs virus toen hij drie maand was hij at niet en dronk niet hij zat tegen uitdroging aan.
ik ben elke dag in het ziekenhuis geweest maar ze stuurde mij gewoon weer terug met de uitspraak zolang er nog vocht in de luier zit is het goed .
ik dacht mens wat zeur je nou mijn kind is ziek doe er wat aan maar nee hoor toen zijden ze na 4 dagen als hij morgen niet gaat eten moeten we hem opnemen en de olgende dag at ie weer ,
het kan zijn dat je kindje misschien meer honger heeft of minder dan mag je rustig aan passen je moet niet meer geven dan ie wil en niet minder want dan huilen ze weer
ik heb toen als een lokkertje ik had trouwens friso comford heb ik er vanillie rijstebloem van nutrix bij gedaan en toen at ie ineens weer .
de mijne is een echt lekker bek probeer het eens niet te veel 1 of twee eetlepels groetjs marijke

quote: sandy0106 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-12-2008 10:15:17'));

ik weet het allemaal even niet meer, hoop dat jullie kunnen helpen.
ons zoontje is van 24-5-8, dus 6 mnd geweest.
hij krijgt normaal 5x 180 + 6 schepjes voeding, vorige week woensdag heeft hij buikgriep gekregen, dus kwam er meer uit dan erin bleef. daarna bleek ook nog dat ie de 5e ziekte had.  maar hij houdt nu zijn voeding nog steeds niet binnen. zijn al bij de huisarts geweest, voilgens hem is verder alles oke
kan het mss zijn dat hij niet meer aan 5 flesjes toe is?
hij krijgt  normaa om 8.00 12.00 1530, 1830 en 2200 hij geeft nu dus meestal het flesje van 1600 terug en om 1830 drinkt ie maar 100cc op?
met bijvoeding zijn we pas aan het testen, heeft maar 1 hapje gehad, en daar kreeg ie uitslag van. dus 1 week gewacht...daarna de buikgriep.
weet dus ook niet als we nu 4 flessen gaan geven, hij daar ook genoeg aan heeft, zonder bijvoeding
nog een vraagje, kunnen we al overstappen naar opvolgmelk, of kan dat alleen in combinatie met hapjes??
hoor daar ook steeds verschillende meningen over...

hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik sluit me bij Sas aan: proberen!

Met 6 maanden zijn 5 flessen best veel, maar vanwege zijn ziekte moet ie toch wat inhalen. Ik zou hem lekker laten drinken wat hij wil, zonder te pushen en kijken waar je op uitkomt met de flessen. Als je dan wat rust in de tent hebt kun je voorzichtig met bijvoeding beginnen.

Ik zou nu nog even geen opvolgmelk geven, dat ligt toch iets zwaarder en zijn ingewanden zijn net flink ziek geweest. Ook maakt het hogere ijzergehalte in opvolgmelk de darmen gevoeliger voor infecties als je meer dan 600cc opvolgmelk geven.

Ik zou eerst even alles bij het oude houden tot je mannetje weer beter is en dan met nieuwe dingen gaan beginnen!

Terug
Bovenaan