help

hallo,
mijn zoontje is bijna 7 maand en baker hem nog steeds in alleen vraag ik me af hoelang nog??!!! en hoe weet ik wanneer hij zonder kan ik heb het al af en toe geprobeerd maar dan word het van kwaad tot erger pfff ik weet het ff niet meer en hoe kan ik afbouwen?? heeft iemand hier ervaring mee??
hoor graag van jullie!!

groetjes,
anja
 
HOi Anja,

Mijn zoon is vandaag precies 8 maanden en die is ook nog ingebakerd. Wat ik heb gehoord is dat je het af en toe moet proberen zonder inbakeren. Bij ons gaat het echt nog niet. Je kunt ook proberen met eerst één arm los. Je kunt wel meteen stoppen, maar dan moet je je voorbereiden op een paar zware nachten. Gewoon af en toe proberen denk ik.
Succes!
Machteld
 
De overgang is vaak zwaar.
Je hebt dan best kans dat je 1 week een huilend kindje hebt.
Het beste kun je dus stoppen als je bijv. geen zware week voor de boeg hebt.
 
Hoi Anja,

Wij hebben Jaro ook een hele tijd ingebakerd, maar nu slaapt hij gewoon in zijn slaapzakje.

Het afbouwen zijn we begonnen door hem 's morgens 1 slaapje zonder doeken te laten doen. De eerste keren ging dat moeilijk, maar langzaamaan ging dat beter en beter. Toen dat lukte, liet ik hem ook 's middags zonder zijn doekjes slapen en tenslotte lieten we ze 's nachts ook weg. Het heeft inderdaad een tijdje geduurd voor we er helemaal van af waren, maar nu slaapt hij goed in zijn slaapzak...

Heel veel moed!!!

Groetjes, Veerle.
 
Wij zijn overdag gaan oefenen (in slaapzak)en dat ging heel goed. Toen zijn we ook 's nachts gaan proberen en ook dat ging goed. Als ze overdag zonder kunnen, moet het 's nachts natuurlijk ook kunnen. Het verbaast me eigenlijk dat jullie op die leeftijd nog durven in te bakeren. Ons is altijd verteld dat je er onmiddellijk mee moet stoppen als je kindje zich op z'n buik kan draaien. Mocht hij dat nl. ingebakerd doen, kan hij geen kant meer op!! En zich dus zeker niet meer terugdraaien!
 
Terug
Bovenaan