Help..





Hallo allemaal..

Ik heb een vraagje of te wel een probleempje..
Ik heb een heerlijke knul van bijna een jaar..
Nou is het probleem dat hij steeds drukker wordt en
soms ook een soort hardhandig..
Hij schopt en slaat me af en toe..
Nou beseft ie nog niet wat ie doet maar hoe voorkom
ik dat ik een agressief kindje krijg?
Als ik hem waarschuw dan begrijpt ie er volgens my
nog helemaal niets van..

Wie o wie kan my vertellen of dit gewoon een fase is
of dat ik hier wat aan moet doen? en dan wat?!

mvg Marianne
 
Hoi,
Je zoon heeft het idd nog niet door wat hij doet en dat hij iemand pijn kan doen.
Maar jij kan en moet nu wel al grenzen gaan stellen. Het woordje nee begrijpt hij echt wel. Ik zou als ik jou was dit gedrag heel snel afleren door grenzen te stellen.
Doe je dit niet, dan heb je straks een onhandelbare peuter wat dat betreft.
Succes en volhouden he? Nee is nee.
Groetjes
 
Hoi,
Je zoon heeft het idd nog niet door wat hij doet en dat hij iemand pijn kan doen.
Maar jij kan en moet nu wel al grenzen gaan stellen. Het woordje nee begrijpt hij echt wel. Ik zou als ik jou was dit gedrag heel snel afleren door grenzen te stellen.
Doe je dit niet, dan heb je straks een onhandelbare peuter wat dat betreft.
Succes en volhouden he? Nee is nee.
Groetjes
 
Ik herken het! Mijn dochtertje is ook bijna een jaar en ik zit onder de blauwe plekken (nou moet ik er wel bij zeggen dat ik heel snel blauw word, hoor). Ze kan heel boos worden en mept dan om haar heen. En daar zit ik dan meestal. Ik ga ervanuit dat het een fase is. Ze is heel erg haar grenzen aan het verleggen en als ik haar dan dingen verbied, wordt ze driftig en gaat ze slaan, of nog erger bijten. Natuurlijk word ik daar boos om en straf haar door haar bijvoorbeeld in de box te zetten en even uit te laten razen. Ze weet echt wel dat het niet mag. Ze begrijpt al heel goed het woordje "nee", maar je moet het een paar keer herhalen, ze moet een paar keer boos worden en dan doet ze het meestal niet meer. Het lieve meisje blijkt een hele sterke eigen wil te hebben en is op dit moment aan het testen hoever ze bij ons kan gaan. We proberen zo consequent mogelijk te zijn en de grenzen goed aan te geven. Ik wil vermijden dat ik zo'n kindje krijg dat je nergens mee naar toe kan nemen omdat ze bovenop tafels klimt, kasten leeghaalt en overal aanzit, en de hele boel bij elkaar gilt. (echt waar, ik ken er een paar, en dat wil je echt niet!).
Dus mijn tip is: niet alles accepteren, grenzen proberen te stellen en consequent blijven. Ze begrijpen heel goed dat het niet mag, maar testen je uit.
Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan