help !!!!!

hallo mamas

ik wilde even jullie mening-advies vragen. ik ben 6 weken geleden bevallen van een dochtertje en heb ook een dochtertje van 17 maanden nu is het probleem dat ons dochtertje mij niet serieus neemt daar bedoel ik mee dat ze van alles uit haalt als ik haar zusje aan het voeden ben meestal zet ik ze met een boekje erbij en dan keuvelen we wat maar dit wilt ze niet altijd en sinds haar zusje er is, is me vreselijk aan het uitproberen en zo erg dat ik me toe straks vreselijk moest inhouden om ze geen draai om haar oren te geven. ik word hier erg moe van en verdrietig. we hadden het zo gezellig samen er lijkt hier weinig van over te zijn dit doet pijn. ze is meer onder de indruk van de stem van mijn man dan die van mij en waarschijnlijk denkt ze mama je praat maar lekker en dit komt omdat ik pas in de lach schoot omdat ze me na deed en ook zo met haar vingertje deed.

kan iemand   me helpen !!!!. ik ben erg van me zelf geschrokken omdat ik ze een tik wilde geven en wil dit ook niet goed praten.
alle tips zijn welkom.

liefs mij
 
Hi,

Rustig aan, het is maar een fase!!!!! Tuurlijk probeert je dochter van 17 maanden je uit! Je zit immers even vast aan haar kleine zusje (als ik het goed heb, jammer dat je het originele verhaaltje er niet op na kan slaan als je een reactie typt...) En ze weet dus donders goed, dat jij dan niet echt kan ingrijpen.

Misschien dat je haar even tijdelijk vast in de kinderstoel kan zetten met wat drinken en een koekje, misschien met de tv aan???? Vooral tijdens het voeden is het lastig om gelijk in te grijpen en dat beseft ze heel goed.

Als ze iets doet wat jij echt niet goed vindt, zou je natuurlijk ook even je baby kunnen wegleggen en haar aan de hand meenemen naar haar strafplekje. Of het voeden puur in een kamer doen, waar zij niks kan uitvreten.... Deur dicht en speelgoed meenemen naar die kamer. Kan je zelf even rustig voeden en zij kan bij jou in de buurt rustig spelen zonder al te veel kattenkwaad uit te halen....

Hoop dat ik je hier wat mee heb kunnen helpen, maar ik denk dat je nog wel fiks wat keren tot tien moet tellen...... Ik heb zelf nooit een boekje voorgelezen tijdens het voeden, omdat ik dat te onrustig vond voor de baby. Wij hadden onze kinderen duidelijk gemaakt dat voedingstijd voor de baby was en dat daarna mama iets leuks met hun ging doen.... Dus des te sneller ik door kon voeden (zonder onderbrekingen om kinderen terecht te wijzen) des te sneller het hun aandachtstijd was!

Groetjes Nynke
 
Hoi,

Ik denk dat er niet veel kindjes van 17 maanden zijn die al zo goed luisteren. Mijn zoon is ook 17 maanden en die probeert ook vanalles uit. Zeker als ze in de gaten hebben dat je toch niets kunt doen, gaan ze lekker door. Lijkt mij volkomen normaal hoor. Alleen een stem is niet genoeg. Ik moet er altijd naartoe lopen en hem even vastpakken of wegzetten of wat dan ook.
En dat je haar een tik wilde geven kan ik me ook voorstellen. Natuurlijk doe je het niet, maar zeker als je ook net een nieuwe baby erbij hebt ben je toch al moe en dan verlies je wel eens je geduld. Heb ik ook hoor en ik heb niet eens andere kinderen. Zolang we ons nog kunnen beheersen is er toch niets aan de hand?
Ik zou ook iets verzinnen voor de voedingstijd: in de kinderstoel zetten of zo.
Veel succes! En niet te veel zorgen maken hoor: ze zal vast nog veel vaker niet luisteren.
Groetjes,
Machteld
 
hoi mijn dochter jongste dochter is nu bijna 6 maanden en ijn oudste is nu 3 jaar en 2 maanden maar af en toe ook als ik de kleine een fles geef luisterd ze ook niet altijd om dat ze dan weet mamma is bezig met rosalie dan kan ik wel even tjes wat anders doen dan lief zijn dan zet ik haar meetal aan de kleine tafel met iets wat ze kn doen bijv verven/kleinen/tekenen.
 
Terug
Bovenaan