HELP!!!

Hoi allemaal,

Ik weet niet meer wat ik met mijn zoon moet doen om hem zindelijk te krijgen. Bart is 3 jaar en 4 maanden. Hij kan op de wc plassen (en poepen ook) maar hij doet het gewoon niet. We hebben inmiddels de sticker-methode ingevoerd, maar hij komt gewoon niet uit zijn eigen.
Neem nou vandaag: Vanmorgen bij het aankleden wilde hij geen luier aan. Nou, ok, dan niet, ik bedoel hij moet het toch leren. Om het uur ongeveer vraag ik of hij naar de wc moet. Het recultaat: 5 stickers (verplichte plasjes) 3x natte broek en 1 x poep-onderbroek.

Het rare is dat hij op de PSZ wel droog kan blijven en het aangeeft als hij naar de wc moet. Hij kan het dus wel.

Ik weet dat je niet moet dwingen, dus dat wil ik zo min mogelijk proberen, maar toch hoop ik dat hij snel zindelijk is. (in juli verwachten wij ons 3e kindje, wat dan dus inhoud: 3 in de luiers als Bart niet zindelijk is)

Heeft iemand een tip??

Groetjes Brenda

hallo mv Brenda

mijn zoontje is zes en nu wel zindelijk maar wij hebben ook zo'n soort probleem met hem gehad en bij mij adviseerde het cb om kleding setjes dus schone broek en onderbroek zo weg te leggen dat hij daar zelf bij kon en iedere keer als hij in zijn broek plaste hem het zelf te laten verschonen nou het werkte prima want binnen een maand ging hij uit zich zelf naar de wc (een ongelukje daar gelaten)

het principe hier achter is dat naar de wc gaan minder moeite is dan dat je je ZELF  iedere keer uit en weer ZELF aan moet kleden de truc is om het hem ZELF te laten doen (helpen met rits of knoop spreekt natuurlijk voor zich) maar zelf het setje schone kleren pakken zelf die vieze plas of poep broek uit en in de was, enz.
het is even een gedoe maar bij ons werkte het.

succes en groetjes Lynn

nog een tip. iedere keer als hij in zijn broek heeft gedaan hem onder de douche zetten, dat kost pas echt veel tijd en vinden die kleintjes van 3 echt niet leuk. Een vriendin van me deed dat en het hielp, want ze doen niets liever dan spelen toch.

sorry hoor maar onder de douch zetten. een kind straffen omdat hij het in zijn broek heeft gedaan?????
je kan als ouder er ook te veel mee bezig zijn en dat hij daarom een de psz wel drrog blijft. Ik zou hem er zeker niet voor straffen.
werk zelf op een kdv en mijn ervaring is dat een kind zindelijk wordt wanneer hij er zelf aan toe is . tuurlijk moet je hem of haar er wel in stimuleren maar het moet geen dagtaak worden.
soms zijn ze binnen twee weken helemaal zindelijk.
Zou hem zeker niet onder de douch zetten of je hebt zin om je kind 5 keer op een dat afte drogen natuurlijk.
Ik wens je er succes mee en mijn tip verlies vooral je geduld niet

groetjes linda

Hoi allemaal,

Het wonder is geschiet hoor! Bart is al een week overdag droog (alleen poepen doet ie nog in zijn broek) Ik heb er eigenlijk niets aan gedaan. Vorig weekend zijn we weg geweest en had zoiets van, dan maar luier aan in dat weekend en we zien dinsdag wel weer. Nou, dinsdagochtend wilde hij geen luier aan! En sinds dien is ie droog!!!

Dat van dat douche heb ik ook niet geprobeerd, want douche en badderen is altijd een feest hier. Was bang dat ie dan nog vaker zo plassen, om maar onder de douche te mogen.

Groetjes Brenda

onder de douche hoeft geen straf te zijn! hij heeft gepoept in zijn broek en nu is hij vies en moet schoon gemaakt worden dit kan ook onder de douche en ja dat kost veel tijd en idd kinderen spelen veel liever, dan douchen.
dus zo`n gek idee vind ik het niet.
groetjes

Terug
Bovenaan