Help

Hallo,

Ik had hier al eerder een berichtje geplaats over dat mijn zoontje erg vroeg wakker wordt iedere dag, nu heb ik van het cb een advies gekregen om hem korter te laten slapen of op te houden. Hij is nu 21 mnd. Als hij ;'s middags zijn slaapje doet slaapt hij ongeveer 2 uurtjes, zodra hij wakker wordt is hij ontzettend huilerig en driftig en dit duurt soms wel een half uur voordat hij stil wordt. Is hij niet te jong om hem de hele dag op te houden??
Hoe lang slapen jullie kindjes nog overdag?

Gr. Jeannette
 
Hoi,

wat en ellende die korte nachten he? Hier gaat de kleine man, 22mnd, na een uitgebreid bad en boekje ritueel om half 8 in bed, eerder wordt voor ons zelf teveel gehaast. Meestal slaapt hij tot 7uur, soms langer. Wel wordt hij soms wakker van onze wekker als die vroeg gaat. Als ik vroege dienst heb, op pappa's werkdagen,  maken we hem rond 6uur wakker. Op andere dagen laat ik hem op zijn bedje als hij er voor 7en is, soms is hij dan wel een half uur of langer aan het spelen.
Zijn middagslaapje heeft hij echt nog nodig, op KDV meestal maar 1,5uur, hier varieert het van 2 tot 3 uur. 's Middags wordt hij wel eens chagerijnig wakker, 's ochtends zelden. Een half uurtje op schoot voor de tv met wat lekkers als appel ofzo, of boekjes samen lezen helpt hem over zijn middaghumeurtje heen.
Succes maar weer!
 
ps

als hij door omstandigheden zijn middagslaapje heeft gemist, dan lukt het echt niet om hem eerder te laten slapen en hij slaapt dan de volgende dag ook niet langer door.
Dus ik twijfel aan de tips van het CB
 
Hallo,

Wij laten thomas nu twee wk een uurtje slapen tussen de middag en om acht uur gaat hij weer naar bed toe. Nou het helpt helemaal nix. Hij is weer dezelfde tijd wakker als voorheen, wij brengen hem nu weer vroeger naar bed. Dan hebben we nog wat aan onze avond hi hi! Ik ga bewust al vroeger naar bed om me de volgende ochtend een beetje fit te voelen. Ook in het weekend, ik baal er wel van hoor maar ja, het gaat weer over zeggen ze.
 
Hoi Jeannette,

Onze dochter van 21 mnd. slaapt 's ochtends driekwartier (09:00-09:45), 's middags anderhalfuur (13:00-14:30) en 's nachts van 19:30-07:30. Die driekwartier in de ochtend slaapt ze niet echt heel diep. Het is meer een rustmoment. Wij hebben weleens geprobeerd om dat "ochtendslaapje" eruit te halen maar dan trok ze het niet en werd ze 's middags heel chagrijnig van moeheid, ondanks dat ze 's middags wel sliep.

De slaapbehoefte is van kind tot kind verschillend. Ik denk dat er niets anders op zit dan uit te proberen wat voor jouw kindje prettig is. Probeer 'ns wat te switchen met tijden. Of 2x kort slapen, of 1x lang.

Suc6 en groeten,
Donna
 
Onze Tessa is nu net 2 maar ze gaat eigenlijk al maanden op hetzelfde "schema"slapen. 's Morgens wordt ze tussen 08.00 en 09.00 uur wakker. 's middags gaat ze dan pas om 13.30 naar bed tot ongeveer 16.00 (uiterlijk) en dan gaat ze 's avonds strak om 20.00 naar bed.
Je zou kunnen denken dat als je ze 's avonds later in bed doet dat ze 's morgens ook langer slapen. Bij ons is dat op die manier gelukt. Verder hanteren wij echt vaste bed tijden. Misschien dat dat helpt.
 
Terug
Bovenaan