HELP

Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan maar in sommige ziekenhuizen gaat het wat anders heb ik inmiddels begrepen. Bij mijn eerste miskraam werd ik de dag nadat het geconstateerd werd geholpen. Ik kon kiezen uit een ruggeprik of gehele narcose (waarin je ong. 10 min. weg bent) ik heb voor het eerste gekozen en kreeg dus alles mee wat er gebeurde, je hoort en ziet dan bijna alles, alleen je voelt niks af en toe wat geduw.na 10 min. was alles klaar en ging ik naar de uitslaapkamer totdat ik weer wat gevoel in mijn benen kreeg ging daarna naar een kamertje (gelukkig alleen op een kamer)waar ik moest wachten totdat ik weer kon lopen en plassen. Ik ben om 10u gecurreteerd en om ongeveer 1500u was ik weer thuis. Hierna heb ik nog een week bloedverlies gehad maar geen erge buikpijn ofzo.Psychisch doet het meer met je. Ik hoop dat je er wat aan hebt. In welke week is het bij jou misgegaan en hoe gaat het nu met je?
Groeten, A.

Hallo Amy,

De handeling op zich stelt niet veel voor.
Ik kreeg een algehele narcose en heb dus niets gevoeld. Toen ik weer goed wakker was, heb ik nog even op de afdeling gelegen. Daarna naar huis. Ik heb ongeveer twee weken last gehad van wat bloedverlies en dat was het dan.
De behandeling zelf heeft dus geen pijn gedaan. Je kunt bv. wel erg emotioneel zijn of verdrietig.
groeten D.

Ik weet niet of er een verschil is tussen een zuig curretage en een curretage, maar ik zou het net zo beschrijven als Anoniem het hierboven doet. Ik vond lichaamlijk gezien het aanleggen van het infus het vervelendst, omdat ik niet zo van prikken houd ( ben nog al een aansteller). Ook 2 weken gevloeid en hoop dat vandaag of morgen mijn menstuatie weer opgang komt. Het is vandaag namelijk precies 4 weken geleden dat ik ben gecurreteerd.Heb veel last van pukkels, buikpijn en licht bruine afscheiding dus wie weet.
Ik wil je heel veel sterkte willen wensen en kop op.

Groetjes Anna

Hallo,

Bij mij is het net zo gegaan als bij D en Anna. Het is bij mij nu 1,5 week geleden en heb nog wel last van bloedverlies. Ben op een maandag gecurreteerd en t/m vrijdag vrijwel geen bloedverlies. Pas sinds zaterdag/zondag heb ik bloedverlies, helder van kleur, het is heel wisselend, gistermiddag en vandaag weer niets, maar sinds een uur of 5 vanmiddag wel weer. Baal hier wel van, wil graag weer zwanger worden, maarja, dan moet eerst mijn lichaam weer op orde zijn. In ieder geval veel sterkte, lichamelijk gezien is een curretage maar een kleine behandeling waar je niet veel last van hebt, dus daar zou ik niet tegenop zien als ik jou was. Maar psychisch is het verwerken van een miskraam heftig, dus sterkte en vooral erover praten, bij mij helpt dat!

Groetjes Ingrid

Terug
Bovenaan