help..

ik lees net dat sommigen geen koud washandje op de plek mochten doen na de prik
maar ik moet straks met marek ook voor het eerst een prik halen
zijn er mischien ook mensen die het wel gewoon mochten of heeft iemand mischien andere tips?

groetjes mira mv marek 9wk

ongeveer 3 kwartier vantevoren een paracetamol zetpilletje geven. (60 mg) Ik heb dit op een advies van een bevriende kinderarts gedaan bij maarten en hij heeft geen last gehad van het prikje alleen natuurlijk kort huilen (van de schrik) op het moment van prikken. Verder heeft hij veel geslapen na het prikje. Maar hij had geen verhoging. Als je kindje toch verhoging krijgt of huilerig wordt kan je later nog een zetpilletje geven. Moet je even kijken in de gebruiksaanwijzing er moet geloof ik wel een minimale tijd tussen zitten.

succes

groetjes Pauline

Ja dat zijn kinderparacetamol. Ik heb ze toen bij de apotheek gehaald.

Ik mocht ook geen washandje op het beentje leggen van het CB.
Ze zou de plek even masseren na de prik en ik moest met de beentjes
fietsen. Mijn dochter heeft er weinig last van gehad. Succes alvast!

Kou zorgt ervoor dat de bloedvaten zich samentrekken. Daardoor wordt de vloeistof van de vaccinatie minder snel weggevoerd van de prikplek. Warmte zorgt dat de bloedvaten juist gaan openstaan en dus snellere afvoer van de vaccinatievloeistof en dus minder last van de beentjes. Mijn advies: lekker warm masseren!

groetjes, Diane

Waarom zou je vantevoren een zetpil zetten?? De nieuwe entstoffen (ik meen per 1 jan.2006) zijn dusdanig verbeterd dat de kindjes er bij lange na niet zo veel last van hebben dan van de oude entstoffen. Waarom dus niet even afwachten hoe een en ander verloopt. Mocht jouw kindje er toch last van hebben, dan is een zetpil nog zo gezet.

Siebe heeft zijn 1ste prikjes voortreffelijk doorstaan. Hij heeft zo wat de rest van die dag geslapen, maar absoluut geen tekenen van verhoging of pijn of iets van dien aard. A.s. vrijdag krijgt hij zijn 2de prikjes en ik ga er vanuit dat hij er weer doorheen fietst. Misschien is het voor mij wat makkelijker omdat Siebe ons tweede kindje is, maar toch, maak je bij voorbaat niet te druk.

Groetjes Fonske.

Mijnes heeft gister voor het eerst zijn prikjes gehaald en had voor de zekerheid ook een nat washandje mee, maar dat hebben we niet gebruikt
na de prik hebben we zijn beentjes even gemasseerd en gefietst.
en hij heeft ook bijna helemaal niet gehuild ook alleen even toen de prik in zijn beentje ging.
vervolgens heeft hij de hele dag geslapen en niet gehuild savonds had hij wel een beetje verhoging maar dat is nu weer over :)

Terug
Bovenaan