Help!!

A

Anoniem

Guest
wij zijn vorige week op vakantie geweest met z'n 10en wel te verstaan
daar was het best licht op daan zijn kamer. dus moest hij s avonds in de lichte slapen gaan. Hij kreeg daar super veel aandacht altijd was er iemand bij hem
ook als hij in de box speelde
eenmaal thuis wil hij s avonds niet meer slapen (heeft thuis een rolluik)
en wil hij niet meer alleen spelen. Heb dus nu mijn handen vol
Hij krijst echt alles bij elkaar als ik hem laat huilen. Hij raakt helemaal overstuur.
blijf nu dus bij hem tot hij slaapt en als ik het huishouden doe kruipt hij achter me aan.
heeft iemand tips om dit weer anders te krijgen. Hoop het wel
T is namelijk erg vervelend vooral als er visite is. Iedereen zegt dan laat hem toch huilen, maar dat gaat echt niet. Gaat vreselijk tekeer is echt helemaal overstuur dan.

hoor graag reacties

groetjes jantine mv daan

Wat vreselijk, maar ook ik sluit me aan bij de visite. Laat maar even flink huilen en af en toe even kijken en laten weten dat je er bent. Niet oppakken maar even een aai over de bol. Soms wil een muziekje wel helpen of achtergrond muziek dan heeft je kindje niet het gevoel alleen te zijn.

Wij hebben dit ook eens meegemaakt met ons pleegkindje. Zijn moeder sliep altijd bij hem op de kamer, maar toen mams 2 weekjes op vakantie was, moest hij bij ons logeren. Helemaal niet erg, maar ik was hoog zwanger van de oudste en kon dus niet op een matrasje op de grond bij hem liggen (wat zijn moeder dus wel altijd deed). Heb toen   ook maar gewoon de huisarts gebeld en deze zei ook ik kan zo'n ukkepuk er niets voor geven alleen de moeder een goede raad, laat het maar even flink huilen en dan word het vanzelf weer beter.

Toen mijn vriendin terug was van vakantie heeft ze dus echt nooit meer bij het ventje op de kamer hoeven slapen, want dat vond hij dus niet leuk meer. Maar ik kan je wel al waarschuwen het is heel vermoeiend en je moet ook echt even doorzetten......

Heel veel succes !!

Jolanda

Bij Yoëll kunnen we ook niet zomaar weg lopen in zn kamer (verlatingsangst wordt gezegd)
Wij zitten dan in zn kamer en dan gaat hij slapen, na een paar dagen zijn we steeds een stukje verder gaan zitten.
Nu (3 weken later) zit ik al op de gang

Misschien moet je hem weer stukje bij beetje laten wennen dat je er wel bent maar niet naast hem

ik zou zeggen toch even volhouden
Lorenzo heeft het ook wel eens als zijn papa
een weekje thuis is geweest(intern.vrachtwagenchauff.)
dan wil hij ook vermaakt worden en gaat mij overal na
maar ik net zoals ik anders ook doe en als hij zijn
ritme weer heeft is ook over
ook Lorenzo gaat dan krijsen en dan weet ik dat het hem
om aandacht te doen is en dan negeer ik hem eventjes
als er echt wat is dan klinkt het wel anders

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ik zou zeggen gewoon je vertrouwde ritme oppakken..
Na wat daagjes zit hij er vanzelf weer in. Ze hebben vaak wat dagen nodig om weer wat te wennen.. Dus niet teveel er in mee gaan..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan