HELP

A

Anoniem

Guest
Help, hihi

Nee even serieus.

Onze dochter van 8 mnd wilt alleen sóchtends der pap fles nog drinken en voor de rest mot ze het niet
Dit is der schema;

7.30 220cc papfles
10.30 potje fruit (wat er dus ook moeilijk in gaat)
12.00 broodje met fles 150cc (brood gaat er voor de helft in en heel moeilijk en de fles weigert ze dus ook)
15.00 of wat fruit of een soepstengel met wat water (drinkt ze 2 3 tuigen van en dan is het ook niet interessant meer
17.00 groente en 100cc yoghurt
19.00 fles 150cc (weigert ze dus ook)

Dit is iets van deze week en ik snap er helemaal niks van....
Wie heeft dit ook en wie weet wat te doen?
Eergister had ze 7 poepluiers(echt waar) dus dan denk je toch dat ze honger zal hebben?Zal ze niet helemaal lkkr zijn?Heb wel het idee dat er weer tandjes aan zitten te komen....Maja dan moet je toch eten?Ik weet het ff niet.Lastig vind ik dit hoor kwou dat ze het je kon vertellen wat er was....

xxx

Lastig zeg! Maar ja, dwingen werkt ook niet, dus ik zou gewoon kijken wat er in gaat en me verder niet te druk maken. Zolang ze voldoende plasluiers heeft, is het niet zo erg.
Het kan van alles zijn, dus idd ook de tandjes. Misschien is het over een paar dagen weer heel anders.
Succes!
Sil

Ja ze heeft wel gewoon genoeg plas luiers enz....
Ik vind dat zo frustrerend dat ze dan niet drinkt en alleen maar ligt te huilen dan...
En tuurlijk dwingen kan niet en dat doe ik ook echt niet.
Misschien probeer ik het vanmiddag eens te geven in een gewone beker.
Ik zie het wel en idd niet te druk over maken!

xxx

Hoi!

Geen paniek, ’t komt allemaal wel weer goed! Ik merk dat Lara d’r opvolgmelk de laatste tijd ook niet zo lekker meer vindt. Maar gedurende de dag geven we haar ook regelmatig een flesje met Roosvicee, zodat ze in ieder geval voldoende vocht binnen krijgt. Ze kan nu zelf zo’n 120 ml flesje vasthouden en leegdrinken als ze plat op d’r rug ligt, dus dit vindt ze ook bere-interessant.
Ook geven wij ’s morgens pap met een lepeltje; je hebt bijvoorbeeld de Smulpap van Bambix, deze wordt ook aangemaakt met opvolgmelk. Dus daarmee krijgt ze ook de opvolgmelk binnen. Lara krijgt ook ’s avonds voor het slapen nog een melkfles, maar momenteel weigert ze die ook een beetje. Dus ik zit ook te denken om daar ook maar pap van te maken
Ik las wel ergens dat, als de opvolgmelk er niet goed in gaat, je dan wel moet “bijdruppelen”? Kan iemand uitleggen wat hier precies mee bedoeld wordt; gaat het dan over vitamine A en D ofzo?

Ik weet niet hoe je denkt over voedsel en drinken met suiker, maar Lara krijgt bij ons na de boterham een flesje yokidrink. En dat gaat er ook in als een speer! En volgens mij mogen kindjes van 9-12 mnd ook wel gewone (volle?) melk, als blijkt dat ze dat gewoon goed verdragen. Ik wil dit eigenlijk binnenkort even bij het CB vragen, maar we hebben pas 17 september een afspraak.

En je weet het toch niet met die kleintjes; volgende week kan het weer heel anders zijn en drinkt ze misschien d’r melk wel weer goed!

Succes!
Jacoline.

hier precies andersom!aaron wil echt geen pap in een bakje,maar alles uit de fles,hij weigert structureel een lepel met pap!

maar over het drinken dat heeft aaron ook gedaan,gewoon steeds kleine beetjes aanbieden dat hielp wel bij aaron en als ze dorst hebben dan melden ze zich wel!

misschien zijn er tandjes op komst??dan heeft aaron ook geen zin in drinken namelijk!

suc6!

groetjes nienke

Nou gister heeft ze de fles van s'middags wel gedronken.Ik heb eerst de fles gedaan en daarna het brood....Maar s'avonds was het weer drama.Zodra ze de fles maar zag begon ze al de huilen, naja huilen.....kan gerust zeggen krijsen!Pff dus maar niet gegeven.Op een gegeven moment had ik er op me schoot en toen zat ze dus op der wijsvinger te zuigen en die fles stond nog voor me dus hoppa de fles erin, hij was nog lauw.En warempel ze drinkt!!!Komt de buurvrouw binnen....toen hoefde ze dus niet meer!Naja ze heeft iig wat op!Het loopt echt wel weer los!En iets van Roosvicee krijgt ze niet echt meer water met 2 3 druppeltjes roosvicee, maar dat is koud en dat hoeft ze dus ook nietIk zie het wel hoor!!

xxx

Lekker he, zulke eigenwijze hummeltjes! En wij maar stressen...  

Echt eigenwijs zijn ze jha!
Maar nou drinkt ze toch gelukkig beter!Vooral als ik er wat in der handen
geef onder  de fles drinkt ze btr, nou we zien het wel weer!!

xxx

Terug
Bovenaan